عصر بازار

پیش‌بینی نرخ دلار در روزهای آینده

عصر اعتبار- دلار آمریکا با ادامه روند افزایشی روزها و هفته‌های اخیر، در ابتدای هفته جاری نیز از مرز ۳۸۰۰ تومان هم عبور کرد تا بالاترین نرخ را در سال جاری ثبت کرده باشد. در این میان پیش‌بینی‌های کارشناسی و دورنمایی که دست‌اندرکاران بازار دارند، حاکی از این است که احتمال رسیدن دلار به مرز ۳۹۰۰ تومان در روزهای آینده وجود دارد.

پیش‌بینی نرخ دلار در روزهای آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دلار آمریکا در ادامه روند افزایشی روزهای اخیر خود، طی دو روز ابتدایی هفته جاری با جهش 100 تومانی قیمت مواجه شده است.

    نرخ دلار که از اوایل آبان با روند افزایشی در بازار همراه شد، در ابتدای هفته جاری با شیب تندتری در مسیر صعودی قرار گرفته است.

    در بازار روز شنبه (ششم آبان ماه) دلار با نرخ 3780 تومان در بازار عرضه شد و در بازار روز یکشنبه (هفتم آبان ماه) با عبور از مرز 3800 تومان، این نرخ به 3840 تومان رسید تا رکورد جدیدی را در سال جاری ثبت کند.

    دلار آمریکا در ابتدای آبان ماه با قیمت حدود 3590 تومان به طور متوسط در بازار عرضه می‌شد اما در ادامه و در هفته‌های بعد از مرز 3600 تومان، 3700 تومان و در دو روز ابتدایی هفته، از 3800 تومان هم عبور کرد.

    از جمله دلایلی که از سوی برخی کارشناسان و فعالان بازار ارز برای افزایش نرخ دلار عنوان می‌شود فرا رسیدن ماه محرم و صفر و افزایش تقاضا برای دلار از سوی زائرین برای رفتن به کربلا بوده است.

    همچنین نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شوک به وجود آمده در بازار به دنبال انتخاب ترامپ به عنوان ریاست جمهوری آمریکا از دیگر دلایل مهم برای افزایش نرخ ارز و دلار در بازار از سوی کارشناسان مطرح شده است.

    اما نشانه‌ها از بازار آزاد حاکی از آن است که طی دو روز ابتدایی هفته وضعیت تقاضای دلار با روند افزایشی روبرو شده است؛ اتفاقی که به گفته برخی فروشندگان در حرکت افزایشی نرخ دلار تاثیرگذار بوده است و برخی پیش‌بینی‌های کارشناسی، منابع آگاه و دورنمایی که دست‌اندرکاران بازار از جمله اعضای اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا دارند، حاکی از این است که احتمال رسیدن دلار به مرز 3900 تومان در روزهای آینده وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی