عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد

تعیین تکلیف ۵ شرکت‌ بیمه فاقد مدیرعامل

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه آیین‌نامه ۹۰ در راستای تعیین افراد با صلاحیت در پست‌های کلیدی شرکت‌های بیمه تدوین شده است، گفت: به زودی مدیران عامل ۵ شرکت‌بیمه که بدون مدیرعامل اداره می‌شوند، مشخص می‌شود.

تعیین تکلیف ۵ شرکت‌ بیمه فاقد مدیرعامل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، عبدالناصر همتی در پاسخ به این سؤال که برخی معتقدند آیین‌نامه 90 که چارچوب  احراز صلاحیت حرفه‌ای کارکنان کلیدی صنعت بیمه را تعیین کرده چالش‌های جدی را برای انتخاب مدیران به وجود آورده است، اظهار داشت: بالاخره فردی که قرار است در سمت بیمه به عنوان مدیرعامل تعیین شود باید صلاحیت این پست را هم داشته باشد و آیین‌نامه 90 در همین راستا تدوین شده است.

    وی در خصوص عدم تعیین مدیرعامل برای برخی شرکت‌های بیمه افزود: تغییر مدیرعامل و هیأت مدیره در شرکت‌ها پدیده عادی است چرا که ممکن است سهامداران این شرکت از یک مدیر راضی نباشند و یا مدیرعامل با هیأت مدیره شرایط همکاری نداشته باشد.

    همتی گفت: شرکت‌هایی که مدیرعامل آنها تعیین نشده به زودی کار فرآیند احراز صلاحیت آنها انجام خواهد شد.

    رئیس کل بیمه مرکزی درباره تأیید صلاحیت اعضای هیأت مدیره بیمه میهن بیان داشت: مدیران این شرکت پیگیر هستند و ما هم در حال بررسی اعضای معرفی شده برای هیأت مدیره این شرکت هستیم و به زودی نتیجه بررسی ها اعلام خواهد شد.

    وی با بیان اینکه بیمه مرکزی بر عملکرد همه شرکت‌ها نظارت دارد، گفت: بیمه مرکزی شرکت‌هایی را که ثبات مدیریتی ندارند را هم رصد می‌کند و تذکرات لازم را به آنها می‌دهد،بنابراین اگر شرکتی در دوره‌ای کوتاه با فقدان مدیرعامل روبه‌رو شود به معنای نبود نظارت بر آن شرکت نیست.

    به گزارش فارس، هم‌اکنون شرکت بیمه میهن مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره ندارد و افرادی از سوی شرکت به بیمه مرکزی برای احراز صلاحیت پست هیأت مدیره معرفی شدند. پس از تأیید صلاحیت این افراد اعضای هیأت مدیره جدید باید مدیرعامل بیمه میهن را انتخاب و برای احراز صلاحیت به بیمه مرکزی معرفی کنند.

    همچنین شرکت بیمه تعاون، بیمه سرمد و دو شرکت بیمه متقابل کیش (دو شرکتی که به صورت تخصصی به بیمه نفتکش‌ها مبادرت می‌کنند) با سرپرست اداره می‌شوند و در گیر دار احراز صلاحیت مدیرعامل هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو