عصر بازار

در ۶ ماه نخست امسال؛

۹۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای اقتصادی خراسان شمالی پرداخت شد

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی گفت: در ۶ ماه نخست امسال،۱۳ بانک عامل استان ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای اقتصادی پرداخت کردند.

۹۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای اقتصادی خراسان شمالی پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حسن صابری با اشاره به اینکه در این مدت 43 هزار فقره تسهیلات برای واحدهای اقتصادی استان پرداخت شده است، اظهار کرد: در بخش کشاورزی هفت هزار و 500 فقره تسهیلات با اعتبار هزار و 75 میلیارد ریال پرداخت شده است.
    به گفته وی، در بخش صنعت و معدن 750 فقره با اعتبار هزار و 23 میلیارد ریال و در بخش مسکن و ساختمان 4 هزار و 900 فقره با اعتبار هزار و 501 میلیارد ریال پرداخت شده است.
    وی پرداخت 32 هزار و 186 فقره با اعتبار پنج هزار و 245 میلیارد ریال در بخش بازرگانی و خدمات و 30 فقره و با اعتبار 34 میلیارد ریال در بخش صادرات را از دیگر عملکرد این 13 بانک دانست.
    رئیس کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی با بیان اینکه بیشترین تسهیلات پرداختی به واحدهای اقتصادی در بین 13 بانک عامل استان، مربوط به بانک ملی بوده است، افزود: در این راستا 13 هزار و 117 فقره با اعتبار هزار و 727 میلیارد ریال پرداخت شده است.
    صابری خاطرنشان کرد:بانک کشاورزی با هفت هزار و 854 فقره با اعتبار هزار و 316 میلیارد ریال و بانک ملت با 6 هزار و 225 فقره با اعتبار هزار و 388 میلیارد ریال در جایگاه های دوم و سوم میزان تسهیلات پرداختی قرار دارند و کمترین پرداخت تسهیلات مربوط به بانک توسعه صادرات 25 فقره و با اعتبار 32 میلیارد ریال بوده است.
    استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه باغی و کشاورزی دارد که 76 نوع محصول زراعی و باغی در این سطح تولید می شود.
    از جمعیت 936 هزار نفری این استان، حدود 60 هزار خانوار بهره بردار بخش کشاورزی هستند.
    در خراسان شمالی همچنین 410 واحد تولیدی و صنعتی با 13 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و 10 هزار کارگر فعال است که طبق آمار 20 درصد از کارگران بیمه شده استان در حوزه صنعت و معدن فعالیت دارند.
    براساس آمارهای موجود، برخی ها از این واحد ها به علت مشکلات مختلف تعطیل و نیمه تعطیل هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی