عصر بازار

کنفرانس بین المللی تجاری ایران در لندن گشایش یافت

عصر اعتبار- کنفرانس بین المللی «بازار شرکت های ایرانی»، صبح امروز دوشنبه با حضور «حسن فروزان فرد» عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و شماری از مقامات انگلیسی در لندن گشایش یافت.

کنفرانس بین المللی تجاری ایران در لندن گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، این کنفرانس یک روزه از سوی دو موسسه «گروه پارسیان هوشمند» و «فرانتیر اکسچنج» با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و همکاری وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس برنامه‌ریزی شده است.
    علاوه بر حسن فروزان فرد عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران؛ «لیسا ویدون» عضو ارشد وزارت تجارت بین الملل انگلیس و «جولیان لین» مشاور صندوق ضمانت صادرات انگلیس از جمله سخنرانان این کنفرانس یک روزه هستند.
    کنفرانس یاد شده با هدف تامین مالی و جذب سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های توسعه‌ای ایران، برگزار می شود.
    در این کنفرانس همچنین قرار است علاوه بر بررسی لغو تحریم‌ها پس از برجام و تاثیر آن بر همکاری‌های تجاری با ایران، در مورد آخرین تحولات در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، صنعت گردشگری و فرصت‌های بالقوه تجاری در ایران گفت‌وگو شود.
    متصدیان این کنفرانس می گویند ایران سومین اقتصاد بزرگ در خاورمیانه و شاهراه اصلی ارتباط میان شرق و غرب به حساب می آید که چشم انداز مثبتی را در عرصه سرمایه گذاری در برابر سرمایه گذاران قرار داده است.
    حسین علاوی از برگزار کنندگان اصلی این کنفرانس بین‌المللی، به خبرنگار ایرنا گفت: سرمایه‌گذاران خارجی آگاهند که ایران دارای صنایع متنوعی است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی در بخش‌های نفت، گاز، معادن و فناوری وجود دارد؛ اما تاکنون کنفرانسی که به‌طور ویژه زمینه تبلیغ شرکت‌های ایرانی را فراهم آورد، برگزار نشده است.
    این فعال اقتصادی ادامه داد: شرکت‌های ایرانی در این کنفرانس قادر خواهند بود علاوه بر ارائه ظرفیت‌های تجاری‌شان، درباره نیازمندی‌های مالی و سرمایه‌گذاری گفت ‌وگو کنند. آن‌ها همچنین فرصت خواهند یافت تا به ‌صورت رو در رو با طرف‌های انگلیسی تبادل‌ نظر کنند.
    به گفته حسن فروزان فرد، متعاقب این نشست، قرار است فردا (سه شنبه)، گفت‌وگوهای رو در روی فعالان اقتصادی ایران و انگلیس صورت گیرد.
    کنفرانس یادشده که در سالن اجتماعات 'گراند کونات رومز' در دو جلسه صبح و بعد از ظهر برگزار می شود، با استقبال خوب فعالان اقتصادی ایران و انگلیس، تحلیلگران و مشاوران اقتصادی مواجه شده است.
    از اسفندماه گذشته تاکنون این پنجمین کنفرانس بزرگ اقتصادی و مالی در ارتباط با ایران است که در لندن برگزار می شود.
    کنفرانس یکروزه 'چشم‌انداز تجارت و سرمایه‌گذاری انگلیس و ایران' آخرین کنفرانسی بود که در آبان ماه گذشته با حضور «حمید بعیدی نژاد»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن، 'لیام فاکس' وزیر تجارت بین الملل، 'لرد لامونت' فرستاده ویژه تجاری انگلیس به ایران و رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران در لندن برگزار شد.
    بعیدی نژاد طی سخنانی در این کنفرانس با اشاره به ظرفیتهای زیاد برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان تهران و اروپا گفت، ادامه موانع بانکی و برداشت‌های غلط و غیرواقع در خصوص وضعیت لغو تحریم‌ها؛ مانع اصلی در گسترش روابط کارگزاری میان بانک های بزرگ با بانکهای ایرانی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو