عصر بازار

کارشناس بازار آتی طلا:

مقصد بعدی دلار خط مقاومت ۳۸۷۰ تومانی است

عصر اعتبار- یک کارشناس معاملات قراردادهای آتی بورس کالا گفت: سرمایه گذاری بر روی سکه طلا و ارز به دلیل انتظار برای اصلاح قیمت‌ها از هم اکنون عایدی برای هیچ کس نخواهد داشت.

مقصد بعدی دلار خط مقاومت ۳۸۷۰ تومانی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مریم بیگ محمدی ، کارشناس معاملات قراردادهای آتی بورس کالا  با اشاره به وضعیت بازار ارز پایتخت در روز جاری گفت: معاملات بازار نشان می‌دهد روند قیمت در الگوهای تکنیکالی حاکی از ادامه این نوسان تا خط مقاومت 3870 تومانی خواهد بود.

    وی با بیان اینکه هم اکنون معاملات دلار در بازار ارز بطور تلفنی انجام می شود ، عنوان کرد: در صورت عبور نرخ دلار از ایستگاه 3870 تومانی احتمال افزایش نرخ این ارز تا 4100 تومان در روزهای پایانی امسال وجود دارد .

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه لمس شدن نرخ 3800 تومانی برای دلار در زمانی که این ارز توانست در سطوح 3620 تومانی تثبیت شود وجود داشت، افزود: همه این پیش بینی ها بر اساس بررسی روندهای تکنیکالی است،اما اینکه در پشت پرده چه اتفاقی رخ خواهد داد و کدام مولفه ها از جمله ارز تک نرخی و یا تقویت ارزش دلار در بازار های جهانی تا چه حد می تواند بر بازار ارز داخلی تاثیر گذار باشد هنوز نمی توان تحلیل قابل اتکایی ارایه داد.

    قدر مسلم، بهانه برای نوسان دلار در بازار داخلی پس از ایام اربعین تقویت نرخ ارز در بازار های جهانی است و با شوک های یکباره مواجه خواهد بود کما اینکه پیش از این نیز شوک های مقطعی ، ریزش 10 هزار تومانی نرخ سکه در بازار نقدی را در پی داشت.

    بیگ محمدی با اشاره به روند قیمت سکه طلا در بازار آتی بورس کالا عنوان کرد: در حال حاضر بازار سکه طلا با حباب مثبت 60 هزار تومانی مواجه است که دلیل آن ناشی از آفزایش خوش بینی ها نسبت به افزایش نرخ دلار است.

    به گفته وی برای ارزیابی چشم انداز بازار ارز و سکه باید دید به اصطلاح « بزرگ بازار» برای تداوم افزایش قیمت ها در این دو بازار چه دیدگاهی را خواهد داشت. در این بین موضوع تحویل سکه پیش فروش شده و یا بلوکه شدن آن می تواند در تعیین نرخ ها نقش داشته باشد. اما به هر حال سرمایه گذاری بر روی سکه طلا و ارز به دلیل انتظار برای اصلاح قیمت ها از هم اکنون عایدی برای هیچ کس نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو