عصر بازار

موافقت بانک kfw با گشایش خط اعتباری ۱.۲میلیارد یورویی؛

بازسازی خط‌ آهن ایران با سرمایه گذاری بانک آلمانی

عصر اعتبار- بلومبرگ به نقل از یکی از مقامات بانک مرکزی کشورمان گزارش داد که بانک kfw آلمان با گشایش یک خط اعتباری ۱.۲ میلیارد یورویی برای بازسازی پروژه خط‌ آهن ایران موافقت کرده است.

بازسازی خط‌ آهن ایران با سرمایه گذاری بانک آلمانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، یکی از مقامات بانک مرکزی ایران که خواست نامش فاش نشود با اعلام این خبر گفت: این خط اعتباری به تأمین بودجه برای توسعه راه آهن تهران - مشهد کمک خواهد کرد.
    به گفته وی، بانک های آلمان علاوه بر این برای کمک به تأمین بودجه نیروگاه های برق ایران نیز موافقت کرده اند.

    به نوشته بلومبرگ، ایران برای افزایش تأمین مالی خارجی برای اجرای پروژه های زیربنایی خود به ارزش ده ها میلیارد دلار که امیدوار بود بعد از لغو تحریم ها آغاز شوند، با مشکلاتی روبرو است. اغلب بانک های بزرگ اروپایی به دلیل نگرانی از افتادن در دام تحریم های باقی مانده آمریکا، فاصله خود را با ایران حفظ کرده اند.

    بانک KfW با ارسال ایمیلی به بلومبرگ اعلام کرده است که به دلیل مسائل امنیتی بانکداری نمی تواند خبر اعطای وام، بازگشایی خط اعتباری و یا هر تراکنش مشابهی با ایران را تأیید کند یا اظهار نظری در خصوص هرگونه مذاکره ای در این خصوص ارایه بدهد.

    اما میشل توکاس رییس اتاق بازرگانی آلمان ایران در مصاحبه ای در لندن در این باره گفت: توافق در مورد این خط اعتباری که بزرگترین خط اعتباری ایران از زمان لغو تحریم ها با منابع خارجی است، انجام شده  و مراحل نهایی خود را می گذراند.

    وی افزود: ایده آن انتخاب پروژه هایی است که بر زندگی روزانه قشر متوسط مردم ایران تأثیر می گذارد و موجب می شود توافقات بین المللی را در زندگی خود احساس کنند. برای وزارت اقتصاد ما جای ناامیدی است که دخالت بانک های بزرگ آلمان در این پروژه ها وارد نمی شوند.

    پیش از این نیز شرکت زیمنس چندین توافقنامه برای توسعه شبکه راه آهن ایران از جمله برق رسانی به خط تهران به مشهد امضا کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو