عصر بازار

ارزان‌ترین شهرهای جهان برای زندگی کدامند؟

عصر اعتبار- واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) در گزارشی با عنوان «هزینه زندگی جهانی» به رتبه بندی شهرهای جهان از نظر ارزان یا گران بودن هزینه زندگی در آنها پرداخته است.

ارزان‌ترین شهرهای جهان برای زندگی کدامند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، واحد اطلاعات اکونومیست پس از بررسی مجموعه گسترده‌ای از آمار شامل هزینه‌های خوراک و سوخت تا حقوق، فهرست گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای جهان برای زندگی را تهیه کرده است.

    این فهرست شامل 133 کشور بوده و طبیعتا شماری از قطبهای مالی مهم جهان مانند لندن و نیویورک سیتی در صدر این فهرست قرار گرفته اند.

    گران‌ترین شهرهای جهان در این فهرست به ترتیب سنگاپور، زوریخ (سوییس)، هنگ کنگ، ژنو (سوییس)، پاریس (فرانسه)، لندن (انگلیس)، نیویورک (آمریکا)، کپنهاگ (دانمارک)، سئول (کره جنوبی) و لس آنجلس (آمریکا) بودند.

    بر اساس گزارش پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، اما از سوی دیگر شهرهای بوده اند که در انتهای این فهرست قرار گرفتند و به عنوان ارزان‌ترین شهرهای جهان برای زندگی شناخته شده‌اند که عبارتند از:

    1-لوساکا، زامبیا

    لوساکا پایتخت و بزرگترین شهر زامبیا و همچنین مرکز تجارت و دولت است. این شهر برای مردم بومی ارزان است، اما هزینه اقامت، حمل و نقل و تحصیل برای اتباع خارجی ممکن است بسیار بالا باشد.

    2-بانگلور، هند

    این شهر به عنوان پایتخت فناوری اطلاعات (IT) هند شناخته شده و به سرعت در حال تبدیل به یک کلانشهر است. اما هزینه‌های زندگی در بانگلور نسبتا به دستمزدها فوق العاده مناسب است.

    3-بمبئی هند

    بمبئی پرجمعیت‌ترین شهر هند با 18.4 میلیون نفر جمعیت است و اکثر میلیاردرها و میلیونرهای این کشور را در خود جای داده است. اما هزینه مواد غذایی، حمل و نقل و مسکن نسبتا ارزان هستند.

    4-آلماتی، قزاقستان

    پیدا کردن خانه در آلماتی دشوار است، اما در عوض آپارتمانهای زیادی وجود دارند که تامین مسکن را راحت کرده‌اند و به دلیل اینکه آب و برق تحت کنترل یک شبکه مرکزی هستند، زمانی که گرمایش خاموش می شود، گزینه دیگری وجود ندارد و این مسئله هزینه‌ها را اندک نگه می دارد.

    5-الجزیره، الجزایر

    الجزیره که پایتخت الجزایر است برای ساختمانهای سفیدش معروف است، اما جمعیت متراکم و محله‌های فقیرنشین، قیمت‌ها در این شهر را پایین نگه داشته‌اند. مواد غذایی، حمل و نقل و مسکن در الجزیره فوق العاده ارزان هستند.

    6-چنای، هند

    این شهر یک منطقه شهری رو به رشد دارد، اما حدود 30 درصد جمعیت آن در محله‌های فقیرنشین زندگی می‌کنند.

    7-کراچی، پاکستان

    مواد غذایی، حمل و نقل و تفریح در کراچی نسبتا ارزان است. مسکن هم در این شهر بسیار ارزان است که تا اندازه‌ای به دلیل نرخ بالای جرم و جنایت است.

    8-دهلی نو، هند

    ممکن است دهلی نو گران‌ترین شهر هند برای زندگی کردن باشد اما به دلیل اینکه هزینه مواد غذایی و آب و برق نسبتا به حقوقها، ارزان است، هشتمین شهر ارزان جهان برای زندگی شناخته شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو