عصر بازار

با امضاء تفاهم نامه سمات و بانک ملت؛

ورود خارجی‌ها به بورس ایران تسهیل شد

عصر اعتبار- با امضاء تفاهم نامه ای بین شرکت سپرده گذاری مرکزی و بانک ملت، جابجایی سرمایه خارجی ها بدون نیاز به افتتاح حساب در بورس ایران فراهم شد.

ورود خارجی‌ها به بورس ایران تسهیل شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سنا، مدیر عاملان شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) و بانک ملت با حضور در ساختمان سازمان بورس و اوراق بهادار با همراهی رییس سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر تفاهم نامه همکاری در جهت تسهیل امور نقل و انتقال وجوه سرمایه گذاران خارجی امضا کردند.
    بر اساس این گزارش؛ این تفاهم نامه در راستای توسعه بازار سرمایه در عرصه بین المللی شدن بازار سرمایه و جذب سرمایه گذاران خارجی به امضا رسید.
    مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در جریان این مراسم با اشاره به انتخاب بانک ملت به عنوان بانک عامل بین المللی جهت افتتاح حساب ارزی برای سرمایه گذاران خارجی گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه افتتاح حساب برای سرمایه گذارن خارجی وجود داشت، بانک ملت از طریق شعب داخل و خارج خود از این پس انجام معاملات اوراق بهادار و کالایی را در بورس های ایران به عهده می گیرد.
    محمدرضا محسنی همچنین به تمایل سرمایه گذاران کره ای برای ورود نقدینگی به بازار ایران اشاره کرد و اذعان داشت: از این پس انجام عملیات کارگزاری ارزی و تسویه و بازپرداخت اصل و سود سرمایه گذاری و واریز حساب های سرمایه گذاران خارجی از جمله سرمایه گذاران کره جنوبی توسط این بانک انجام می شود.
    وی با بیان اینکه "سمات" متعهد به افتتاح حساب ریالی نزد بانک ملت است، به تعهدات بانک ملت در این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: بانک ملت متعهد است پس از افتتاح حساب و واریز وجوه ارزی توسط سرمایه گذاران خارجی با درخواست سرمایه گذاران خارجی، وجوه ارزی را به ریال تبدیل و بلافاصله به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی نزد بانک ملت واریز کند.
    محسنی افزود: همچنین بانک ملت متعهد است عملیات تبدیل ارزهای خارجی از جمله وون کره جنوبی و برعکس را بر اساس نرخ های بازار آزاد کشور محل پرداخت بر اساس میانگین نرخ ارز انجمن صرافی ها در همان روز که سرمایه گذاران خارجی دستور را صادر می کنند، انجام دهد.
    مدیرعامل شرکت سپرده گذاری با تاکید بر این نکته که ریسک نوسانات نرخ ارز خارجی به ریال و بالعکس بر عهده سرمایه گذاران خارجی است گفت: مالکیت هرگونه اوراق بهادار که توسط این تفاهم نامه خریداری می شود به نام سرمایه گذار خارجی است بنابراین شرکت سرمایه گذار مرکزی مالکیت اوراق بهادار را به نام سرمایه گذاری خارجی اعمال می کند.
    مدیر عامل بانک ملت نیز در این مراسم درباره این تفاهم نامه گفت: یکی از مشکلات اصلی بازار سرمایه برای جذب نقدینگی سرمایه گذاران خارجی عدم امکان افتتاح حساب بود که به کمک این تفاهم نامه از طریق ایجاد درگاه هایی که بانک ملت ایجاد می کند، سرمایه گذاران خارجی از این پس می توانند بدون نیاز به افتتاح حساب از طریق شعب بانک ملت نقل و انتقال وجوه خود را انجام دهند.
    هادی اخلاقی فیض آثار افزود: شرایط و الزامات مربوط به خریداران اوراق بهادار ارزی در ایران به ارزهای خارجی از جمله یورو نیز تابع شرایط این تفاهم نامه است و واریز وجوه ارزی به طور مستقیم از سوی بانک ملت با دستور سرمایه گذار انجام می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو