عصر بازار

ارز دولتی کنار کشید

مانور دلار در بازار آزاد

عصر اعتبار- در موج سواری دلار در بازار آزاد و رشد قیمت آن که برای امروز-سه شنبه- حتی تا ۳۸۷۰ تومان هم به ثبت رسیده است، دلار دولتی که تا همین چند روز پیش در مسیری رو به رشد حرکت می کرد، فعلا تحرکی نداشته و متوقف شده است.

مانور دلار در بازار آزاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، گر چه تا همین هفته پیش نرخ دلار دولتی در مسیری رو به رشد و گاها با شیبی تند خود را تا بیش از 3200 تومان رسانده و رکورد شکنی کرده بود، ولی هیجان بازار آزاد در روزهای اخیر آنقدر بالا گرفت که فرصت خودنمایی را از دلار دولتی گرفته و فعلا تحرکی ندارد.

    دلار بانکی که در ماههایی قبل تا 200 تومان افزایش قیمت داشته و در مقایسه با روند رشد در دوره‌های گذشته کم نظیر است، حدود شش روزی می‌شود که در نرخ 3209 تومان ثابت مانده و در حد ریال نوسان دارد.

    این بی تحرکی دلار در مرکز مبادلات ارزی در حالی رخ می‌دهد که در سویی دیگر و بازار آزاد، این ارز دچار نوسان قیمت شده و در حدود یک ماه گذشته تاکنون 200 تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. نرخ دلار بازار آزاد حتی تا 3870 تومان نیز ثبت شده و فاصله خود با نرخ رسمی را تاحدود 670 تومان افزایش داده است.

    باید یادآور شد که دلار بانکی طی 9 ماهه ابتدایی امسال تا 200 تومان رشد داشته، اما دلار آزار در حدود یک ماه همین افزایش قیمت را پشت سر گذاشته است.

    برای امروز-سه‌شنبه- نیز دلار بانکی 3209 تومان قیمت خورده و در بازار آزاد هم همچنان نوسان وجود داشته و به گفته صرافان قیمت‌ها در بازار آزاد هنوز ثابت نشده ودقیقا مشخص نیست، ولی تا 3870 تومان هم قیمت گذاری شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی