عصر بازار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

بیمه مشاغل خانگی لحاظ شود

عصر اعتبار- مدیر عامل عامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به فرایند سخت گیرانه‌ برای ایجاد کسب و کارهای کوچک، خواستار لحاظ شدن ردیف بودجه و بیمه برای مشاغل خانگی شد.

بیمه مشاغل خانگی لحاظ شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از صداوسیما، اصغر نورالله‌زاده در برنامه «تیتر امشب» با تاکید بر لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی برای توسعه کارآفرینی گفت: جوانان ما مستعد کارآفرینی و تشکیل کارگاه‌های تولیدی هستند.

    وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید بر اساس مهارت حقوق بدهد، افزود: اما متاسفانه به دلیل اینکه حقوق نیروی کار اغلب بر اساس مدرک پرداخت می‌شود، مدرک گرایی به مهارت آموزی ترجیح داده شده است.

    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به حمایت این صندوق از ایجاد کسب‌وکار، کارآفرینی و مشاغل خانگی گفت: مشاغل خانگی هزینه کمتری هم دارند و نیاز به تردد شهری و بین شهری با مشکلات متعدد نیست، کسانیکه مجوز مشاغل خانگی می‌گیرند باید ردیف بودجه و بیمه افراد نیز درآن لحاظ شود.

    وی گفت: در کشور باید فعالیت بازاریابی بین‌المللی توسعه یابد، علاوه براین فضای کشور فضای مناسبی برای تشکیل شرکت های بزرگ خدماتی و بازاریابی نیست. ما در چند وقت اخیر بازار روسیه را از دست دادیم و علت آن هم نداشتن یک شرکت بزرگ توزیع و بازاریابی بود و باعث شد یک بازار 270 میلیونی روسیه را برای تامین و تهیه مواد غذایی از دست بدهیم.

    او گفت: صندوق کارآفرینی امید در ایجاد و حمایت از ایده‌های کسب و کار و ایجاد مشاغل، نوپا است، ما با توسعه شبکه‌های توزیع در صدد گسترش برندهای قوی در تولیدات داخلی هستیم؛ کمک به کسب و کارهای خرد و کوچک و وصل کردن به شرکت‌های تولیدی بزرگتر و گسترش و تقویت بازاریابی از اهم فعالیتهای این صندوق به شمار می‌رود. 

    نورالله زاده مدت بازپرداخت تسهیلات این صندوق را 5 سال عنوان کرد و گفت:  حمایت از ایده و فکر خلاق، حمایت تسهیلاتی، آموزش و مهارت آموزی، حمایت های قانونی، خدماتی و اداری، بیمه به عنوان پشتیبان سرمایه و کارگاه‌های خرد و کلان صنعتی و تولیدی از جمله عوامل مختلفی است که در کنار همکاری نیروی انسانی می‌تواند برای اشتغال کشور راهگشا باشد.

    این مقام مسئول با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید از ابتدای سال 95 تا کنون درصدد این بوده است که کسب و کارهای کوچک را رشد بدهد افزود: تاکنون به 45 هزار طرح تسهیلات داده شده است.

    نورالله زاده گفت: در کشور ما فرایند سخت گیرانه‌ای برای ایجاد کسب و کار وجود دارد. تایید اماکن، بهداشت، اتحادیه‌های مختلف، بیمه و خیلی موارد دیگر بعضی مواقع مانع از تاسیس و افتتاح یک کارگاه یا تولیدی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو