عصر بازار

ایران و فیلیپین همکاری‌های بانکی را توسعه می‌دهند

عصر اعتبار- ایران و فیلیپین توافق کردند که روابط دوجانبه خود را توسعه دهند و با برقراری روابط بانکی، همکاری های اقتصادی قوی بین دو کشور را تقویت نمایند.

ایران و فیلیپین همکاری‌های بانکی را توسعه می‌دهند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ایران و فیلیپین توافق کردند که روابط دوجانبه خود را توسعه دهند و با برقراری روابط بانکی، همکاری های اقتصادی قوی بین دو کشور را تقویت نمایند.
    ابراهیم رحیم پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ایران، در دیدار با کارلوس دومینگوئز، از مقامات بلندپایه وزارت دارایی فیلیپین پیشنهاد کرد که تهران در تامین انرژی مورد نیاز به فیلیپین کمک کند. وی ابراز امیدواری کرد که روابط بانکی تهران با مانیل به زودی برقرار شود.
    رحیم پور در این دیدار گفت: «ما بر توسعه روابط دوجانبه با فیلیپین متمرکز شده ایم. در عین حال، ما آماده افزایش سطح تعاملات با فیلیپین از جمله در حوزه روابط بانکی هستیم.» رحیم پور گفت، ایران می تواند به فیلیپین «در تامین نیاز های انرژی اش در آینده کمک کند.»
    در این دیدار دومینگوئز گفت، وی آماده است تا به مقامات ایرانی در تاسیس یک شعبه از یکی از بانک های این کشور کمک کند. وی افزود، او امکان ایجاد یکی از شعب لند بانک فیلیپین در ایران به منظور تامین نیازهای بانکی کارگران فیلیپینی حاضر در ایران را بررسی خواهد کرد.
    دومینگوئز افزود: «چشم اندازهای خیلی خیلی خوبی» در زمینه تامین بخشی از نیازهای سوخت و کود شیمیایی فیلیپین از ایران و در عین حال تقویت مجدد صادرات موز فیلیپین به ایران وجود دارد.
    در ابتدای این دیدار، محمد تنهایی، سفیر ایران در فیلیپین گفت، ایران قصد دارد واردات موز از فیلیپین را افزایش دهد و در عین حال حوزه های همکاری در زمینه های انرژی و سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختی فیلیپین را بررسی نماید.
    تنهایی گفت، وی در حال هماهنگی با گروه های تجاری داخلی فیلیپین نظیر اتاق بازرگانی و صنایع این کشور برای بررسی حوزه های مناسب برای سرمایه گذاری شرکت های ایرانی بوده است. سفیر ایران گفت: «در بخش خصوصی ایران... برای مثال در بخش موز، چند شرکت بزرگ هستند که گفته اند هنوز به واردات موز بیشتر از فیلیپین نیاز دارند.»
    تنهایی همچنین افزود، شرکت های ایرانی علاقمند به سرمایه گذاری در فیلیپین به ویژه در بخش های زیرساختی، توزیع برق و پروژه های تصفیه آب هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو