عصر بازار

افزایش سرمایه ۱۰۴ شرکت بورسی

عصر اعتبار- مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت‌های سهامی‌عام جهت انجام افزایش سرمایه طی هشت ماه امسال ۱۴۹هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال است.

افزایش سرمایه ۱۰۴ شرکت بورسی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، غلامرضا ابوترابی، گفت: در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوط، طی 8 ماهه سال 95 نسبت به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و درخواست مجوز انتشار اوراق مشارکت، اوراق اجاره و اوراق رهنی و اوراق مرابحه اقدام کرد.

    مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: همچنین در این مدت مجوز انجام افزایش سرمایه 104 شرکت، دو مورد تاسیس و 4 مورد انتشار اوراق اجاره و 5 مورد انتشار اوراق رهنی، مرابحه و مشارکت صادر شده است؛ در این میان مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت های سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه طی هشت ماه سال 95 معادل 149هزار و 575 میلیارد ریال است.

    وی در خصوص جزییات این افزایش سرمایه ها افزود: بر اساس مجوزهای صادر شده، 55 درصد افزایش سرمایه ها از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته و اندوخته ها و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها تامین شده است.

    ابوترابی تصریح کرد: 104 شرکت سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس در حالی در مدت مورد بررسی 149 هزار و 575 میلیارد ریال افزایش سرمایه دادند که 82هزار و 477 میلیارد ریال آن مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، 21هزار و 153 میلیارد ریال سود انباشته، 28هزار 319 میلیارد ریال اندوخته و 17 هزار و 625 میلیارد ریال مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها بوده است.

    وی همچنین در تشریح جزییات انتشار اوراق رهنی، مرابحه، مشارکت و تاسیس شرکت سهامی عام گفت: در این مدت 4 مورد انتشار اوراق اجاره به مبلغ 5هزار و 98 میلیون ریال، یک مورد انتشار اوراق رهنی به مبلغ 3هزار میلیون ریال، یک مورد انتشار اوراق مرابحه به مبلغ 16 هزار میلیون ریال و یک مورد انتشار اوراق مشارکت به مبلغ یک هزار میلیون ریال انجام شده است.

    این مقام مسول ادامه داد: دو مورد تاسیس شرکت نیز ثبت شده است که متعلق به شرکت اعتباری ثامن به ارزش 3هزار میلیون ریال و شرکت بیمه حکمت صبا به ارزش دو هزار و 500 میلیون ریال بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی