عصر بازار

کدام تیپ های شخصیتی بیشترین و کمترین پول را می سازند

عصر اعتبار- چیزهای زیادی هستند که تعیین می‌کنند چه مقدار پول به‌دست خواهید آورد: سطح آموزشی که دیده‌اید؛ شغلی که انتخاب می‌کنید، شرکت که برایش کار می‌کنید؛ مهارت‌هایی که دارید. و توانایی‌تان برای مذاکره کردن. اگر می خواهید بدانید کدام تیپ های شخصیتی بیشترین و کمترین پول را می سازند در این نوشتار با ما همراه باشید.

کدام تیپ های شخصیتی بیشترین و کمترین پول را می سازند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بازده، همیشه چیزی وجود دارد که روی پولی که به‌دست می‌آورید تاثیر می‌گذارد و شما واقعا هیچ کنترلی بر آن ندارید و آن هم نوع شخصیت شماست.

    با توجه به آزمون شخصیت بایرز بریگز، که باینری‌های رفتاری را می‌آزماید، در مجموع 16 نوع شخصیت متفاوت وجود دارد.

    وب‌گاه ارزیابی شغلی، یک داده‌نمایی ساخته، که در میان چیزهای دیگر، متوسط درآمد خانوار را برای هر شخصیت نشان می‌دهد.

    در این‌جا نگاهی به دستمزد متوسط بر اساس نوع شخصیت خواهیم داشت تا ببینیم کدام تیپ های شخصیتی بیشترین و کمترین پول را می سازند:

    در بین تیپ های شخصیتی بیشترین و کمترین پول را می سازند باید گفت که افراد با تیپ شخصیتی ENTJ (برون‌گرا، شمّی، فکری، داوری کننده)، به طور ذاتی گرایش به رهبری دارند، و به طور متوسط بیش‌ترین میزان پول را کسب می‌کنند.
    جاناتان بولاگ مربی تیم اجرایی و بنیانگذار سایت ارزیابی حرفه‌ای، توضیح می‌دهد، «آن‌ها معمولا برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت می‌ریزند و قادر هستند به طور موثر داده‌ها را استنباط کنند، و همین آنها را به سمت الگوها و راه‌حل‌های خلاقانه برای رفع مشکلات سوق می‌دهد.” آنها این اطلاعات را از یک فیلتر مبتنی بر منطق به منظور اتخاذ تصمیمات نهایی عبور می‌دهند. آنها ترجیح می‌دهند که برون‌گرا باشند و برون‌گرایی برای آنها به معنای آسان بودن شبکه‌سازی و برقراری ارتباط با گروه‌های زیادی از مردم است.»

    این ترجیحات شخصیتی ترکیب می‌شوند تا ظرفیتی را خلق کنند برای شخصی که به عنوان یک حل کننده‌ی موفق و کارآمدِ مشکلات که چشم‌انداز بلندمدتی دارد، برجسته است.

    بولاگ می‌گوید، «این افراد همچنین مایلند مواضع خود را از یک دیدگاه منطقی ارائه بدهند، و قادر هستند اتصالات مناسبی را برای ایجاد فرصت‌های رهبری ایجاد کنند. کاملا آشکار است که این موقعیت‌های رهبری با احتمال کسب درآمد بالا همراه است.»
    در انتهای دیگر این طیف تیپ شخصیتی INFP (درونگرا، شمّی، احساساتی، ملاحظه کننده) را پیدا خواهید کرد.

    او می‌گوید، «افرادی که تیپ شخصیتی INFP دارند، درونگرا هستند و با شبکه‌سازی و به طور کلی گسترش دادن روابط‌شان چندان راحت نیستند. این ویژگی ممکن است باعث شود که آنها فرصت‌های برقراری ارتباط را که باعث دستیابی آنها به موقعیت‌هایی با سطح درآمدی بالاتر می‌شوند، از دست بدهند.»
    و این ویژگی در جهانی که در آن «کسی که می‌شناسید» مهم‌تر است از «آن‌چه می‌دانید می‌تواند مضر باشد.»

    بولاگ می‌گوید، این افراد همچنین معمولا جذب مسیرهای شغلی که انعطاف‌پذیری و آزادی زیادی دارد و در آن خلاقیت‌شان می‌تواند خود را بر حسب شرایط‌ آنها آشکار کند، پدیدار می‌شود. او ادامه می‌دهد”به همین دلیل است که بسیاری از افرادی دارای تیپ شخصیتی INFP را در رشته‌هایی مانند موسیقی، هنر، و نوشتن خلاقانه پیدا می‌کنید. متاسفانه برای آمار درآمد، یک دلیل بسیار خوب وجود دارد برای این‌که چرا ما از عبارت ” هنرمندان گرسنه» استفاده می‌کنیم؛ چند نمونه از هنرمندان معروف، رمان‌نویسان، و نوازندگان که درآمد بسیار زیادی دارند درصد بسیار کوچکی از این جمعیت هستند.»

    در نهایت، او می‌گوید، این افراد زمانی که می‌خواهند تصمیم‌گیری کنند، تمایل دارند که به تجزیه و تحلیل‌های ذهنی شرایط اتکا ‌کنند. «آن‌ها تاثیری را که تصمیمات‌شان بر سایر آدم‌ها دارد در نظر می‌گیرند و دوست دارند در محیطشان هماهنگی داشته باشند. هرچند که چنین دیدگاهی هیچ مشکلی ندارد، اما ممکن است باعث شود که آنها به دلیل خجالت از موقعیت‌ها کنار بکشند و مجبور به اتخاذ تصمیمات سخت و مبتنی بر منطق که روی دیگران تاثیر منفی دارد، شوند. »

    برای مثال، یک فرد دارای تیپ شخصیتی INFP ممکن است برای اتخاذ تصمیم در سطح شرکت برای عزل هزار کارمند، جهت بهبود اوضاع شرکت زمان سخت‌تری را بگذراند نسبت به کسی که یک تیپ شخصیتی‌ مبتنی بر تفکر ( “T”) دارد. “تیپ شخصیتی تفکر محور ممکن است قادر به توجیه عمل باشد، اما یک فرد دارای تیپ شخصیتیF، مانند افراد INFP، ممکن است مدت‌ها بعد از این‌که تصمیمی اتخاذ شده‌است، هنوز مسائل را به تعویق بیندازد.
    بولاگ اضافه می‌کند، هنگامی که شما تمام این جوانب را روی هم بگذارید، ترکیبی پیدا خواهید کرد که کم‌تر احتمال دارد به طور طبیعی به سمت مسیرهای شغلی دارای درآمد بالا جذب شوند.

    او می‌گوید مهم است توجه داشته باشید که این‌ها “نسبی” هستند و قرار نیست که اگر تیپ شخصیتی INFP دارید نمی‌توانید یک زندگی فوق‌العاده بسازید.

    بولاگ توضیح می‌دهد”نوع شخصیت شما تعیین نمی‌کند که چه‌قدر در زمینه‌های مختلف خوب خواهید بود. تنها اجازه می‌دهد که بدانید کدام ترجیحات برای شما از هر چیز دیگری طبیعی‌تر هستند. این‌که شما با این دانش چه کار خواهید کرد و چه‌قدر در مسیر شغلی انتخاب‌شده‌تان تلاش خواهید کرد، بزرگ‌ترین تاثیر را روی درآمد احتمالی‌تان دارد.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو