عصر بازار

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد

پوشش خدمات سلامت برای۱۰ میلیون حاشیه نشین در کشور

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر بهداشت گفت: با انجام سرشماری خانه به خانه توسط وزارت بهداشت بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت حاشیه‌نشین در کشور شناسایی شده‌اند که درحال حاضر همه آنها تحت پوشش بیمه قرار دارند.

پوشش خدمات سلامت برای۱۰ میلیون حاشیه نشین در کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در حاشیه برپایی نمایشگاه عملکرد دولت در رفع مشکلات حاشیه‌نشینی در مشهد مقدس، گفت: حاشیه‌نشینی یکی از چالش‌های عصر حاضر است. به طوری که سازمان ملل آن را معضل هزاره سوم دانسته است. در حال حاضر 33درصد جمعیت شهرهای دنیا حاشیه‌نشین هستند که این آمار در کشورهای جنوب غرب آسیا 25درصد است.

    حریرچی افزود: وزارت بهداشت با اشراف بر این موضوع در آغاز کار دولت یازدهم برای کاهش مشکلات سلامت حاشیه نشین ها پیشقدم شد و برنامه‌هایی را در این خصوص ارایه کرد.

    وی با اشاره به اینکه پیش از آغاز دولت یازدهم و اجرای طرح تحول سلامت، 86 درصد از مردم حاشیه نشین فاقد بیمه بودند، افزود: به همین دلیل با استفاده از سرشماری و مصاحبه‌های خانه به خانه 10میلیون و 200هزار نفر حاشیه نشین شناسایی شدند که این میزان بسیار بیش از تخمین شش یا هفت میلیون نفری اولیه بود.

    سخنگوی وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد: با وجود اینکه 65 درصد این جمعیت حاشیه‌نشین تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت فاقد هرگونه امکانات بهداشتی درمانی بودند، اکنون به ازای هر2500 نفر از این جمعیت، یک مراقب سلامت در پایگاه‌های سلامت وجود دارد و به ازای هر 25 تا 50 هزار نفر نیز یک مرکز خدمات جامع سلامت در نظر گرفته شده است که شامل پزشک، دندان‌پزشک، پزشک خانواده و کارشناس‌های روانشناسی، تغذیه، بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای است.

    حریرچی درباره جمعیت حاشیه‌نشین در مشهد مقدس نیز گفت: در مشهد نیز ما شاهد 36 درصد جمعیت حاشیه نشین هستیم و برای برخورداری این جمعیت از امکانات بهداشتی درمانی، در هشت پهنه و 66 محله، تعداد 119 پایگاه سلامت و 42 مرکز خدمات جامع سلامت ایجاد کرده ایم که با تعداد 1003 نفر نیرو آماده ارایه خدمت به مردم هستند.

    بنابر اعلام وبدا، قائم مقام وزیر بهداشت در پایان گفت: این برنامه ها تا کنون بسیار موثر بوده و برای همین آن را به عنوان الگوی توسعه سلامت کلانشهرها و شهرهای با جمعیت بالای 20 هزار نفر برگزیده‌ایم و امیدواریم تا پایان کار دولت بتوانیم پوشش کامل  آن را برای تمام کشور اجرایی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو