عصر بازار

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه:

سقف درآمد نفت در بودجه سال آینده ۸۰ هزار میلیارد تومان است

عصر اعتبار- مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:‌ سقف درآمد نفت در لایحه بودجه سال آینده ۸۰ هزار میلیارد تومان و قیمت هر بشکه نفت ۴۵ دلار خواهد بود.

سقف درآمد نفت در بودجه سال آینده ۸۰ هزار میلیارد تومان است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، ایرج ندیمی با اشاره به شاخص‌های کلان بودجه سال 96 کل کشور اظهار داشت: بخش عمده رویکردهای بودجه سال بعد تابع سیاست‌های برنامه ششم توسعه خواهد بود.

    وی افزود: در مورد نفت براساس توافق صورت گرفته با کمیسیون تلفیق در برنامه ششم توسعه، حداکثر تا سقف 80 هزار میلیارد تومان می‌توان از منابع نفتی در بودجه بهره‌مند شد و برای امسال نیز حدود 74 هزار میلیارد تومان درآمد نفت تعیین شده است.

    مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه با توجه به برداشت ریالی دولت در بودجه نرخ محاسبات مبنای خود را به مکانیزم عرضه و تقاضا می‌دهد، تصریح کرد: دولت راجع‌به نرخ دلار و نوع نگاه آن در برنامه ششم روی محاسبات بودجه تعریف شده و با فرض اینکه در بودجه سقف درآمدهای نفت تعیین می‌شود، مبنای کار، نرخ محاسباتی ارز نیست. اما برای اینکه دولت بتواند قیمت نفت را پیش‌بینی کرده و با نرخ ارز محاسبه و ریال آن را به دست آورد، این موضوع پیش‌بینی می‌شود.

    عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حداقل نرخ نفت در بودجه سال آینده 40 دلار خواهد بود، افزود: افزایش این قیمت بسته به مذاکرات اعضای اوپک و تغییر سهمیه‌ها دارد و می‌تواند تا 45 دلار افزایش یابد.

    ندیمی در مورد یکسان‌سازی نرخ ارز نیز گفت: باید این یکسان‌سازی روی عددی باشد که تولید و مصرف حمایت شده و درآمدهای بودجه محقق شود. در این راستا لایحه یکسان‌سازی نرخ ارز توسط بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تصمیم‌سازی شده و نیاز به تصمیم‌گیری و ارسال آن به مجلس است.

    وی تأکید کرد: قطعاً این لایحه سند جامعی خواهد شد که تولید داخل، افزایش قیمت، مصارف و درآمدهای بودجه را فرض کند، زیرا دولت بیشترین درآمدهای ارزی را در کشور نسبت به بخش خصوصی داشته و محوریت کار را برعهده دارد.

    به گفته مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در حال حاضر اولویت‌ها و تمرکز روی برنامه ششم و بودجه سال آینده است، تا پس از آن بتوان در مورد مسائل از جمله یکسان‌سازی نرخ ارز تمرکز کرد.

    ندیمی در مورد افزایش منابع بودجه عمومی کشور برای سال آینده گفت: دولت در این رابطه 2 راه دارد یا اینکه به سمت کوچک‌سازی حرکت کند که اکنون امکان آن وجود نداشته و واسپاری‌ها در حد اعتنا نیست. همچنین معمولاً افزایش 10 تا 15 درصدی در بودجه عمومی بنابه افزایش هزینه‌های ریالی، حقوق و دستمزد و سایر موارد محتمل است.

    وی افزود: دولت علی‌رغم اینکه هنوز برنامه ششم تصویب نشده است لایحه بودجه را در وقت قانونی ارائه خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو