عصر بازار

گره‌گشایی روابط بین‌المللی بانکی با توسعه بانکداری الکترونیک

عصر اعتبار- مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه در زمینه برقراری ارتباط با بانک‌های خارجی مشکلات و ضعف‌هایی در نظام بانکی وجود دارد، گفت: فن‌آوری اطلاعات مشکل را حل کرده است.

گره‌گشایی روابط بین‌المللی بانکی با توسعه بانکداری الکترونیک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، کامران ندری، گفت: هر چند در بسیاری از حوزه‌ها از فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات استفاده شده؛ اما هم اکنون در مرحله‌ای هستیم که نیاز به این فن‌آوری در بانکداری الکترونیک به خوبی احساس می‌شود.

    مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی درباره ضعف قانون و قوانین لازم در حوزه بانکداری الکترونیک، افزود: با وجودی که محورهای ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت به نحو مناسبی طرح شده؛ اما به دلیل ضعف فنی نظام بانکی، در بسیاری از این محورها حرف زیادی برای گفتن نداریم.

    وی با بیان اینکه، در حوزه پرداخت برخی قوانین تعریف شده تا اگر مشکلی ایجاد شد، بتوانیم مرجعی برای مراجعه به آن داشته باشیم، اظهار داشت: به عنوان نمونه برای خدمت بانکی مثل چک، قانون وجود دارد تا در صورت بروز مشکل به آن مراجعه شود؛ اما در حوزه بانکداری الکترونیک با ضعف این قوانین مواجه هستیم. البته برخی قوانین از سوی بانکها در این باره تعیین شده که در اکثر موارد یک طرفه است و در صورت بروز مشکل، منافع مشتری با مشکل مواجه خواهد شد.

    ندری با اشاره به اینکه فعالیت‌های خوبی در حوزه فن‌آوری اطلاعات انجام شده، گفت: البته از  فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در بخش‌هایی به خوبی بهره‌گیری شده که باید همین روند را در بانکداری الکترونیک هم داشته باشیم.

    مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ادامه داد: به لحاظ فنی توانسته‌ایم از این تکنولوژی در سطح قابل قبولی استفاده کنیم و خوشبختانه هم اکنون به  نقطه‌ای رسیده‌ایم که تمام پرداخت‌های نظام بانکی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود؛ البته تاکنون با مشکل جدی در نظام‌های پرداخت مواجه نشده‌ایم.

    وی تصریح کرد: در واقعیت علی‌رغم توسعه و پیشرفتی که در نظام بانکی و خدمات آن صورت گرفته است، در حوزه زیرساخت‌های بانکی و استانداردسازی فرآیندهای بانکی از نظر حقوقی و نظارتی، اقدام قابل توجهی در سیستم بانکی و نظام‌های اجرایی انجام نشده  است.

    مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی ادامه داد: از فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات می‌توانیم به شکل موثرتری در بانکداری الکترونیک استفاده کنیم

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی