عصر بازار

مدیرکل کاریابی‌های وزارت کار اعلام کرد

جزئیات هزینه‌های ثبت‌نام کاریابی‌ها

عصر اعتبار- مدیرکل کاریابی‌های وزارت کار با بیان اینکه به کارگماردگان به ازای قرارداد یکساله باید ۵۰ درصد از حداقل حقوق را به کاریابی پرداخت کنند گفت: در ۷ماهه ابتدایی امسال بیش از ۳۵۰ هزار نفر جویای کار در موسسات مشاوره شغلی و کاریابی ثبت‌نام کرده اند.

جزئیات هزینه‌های ثبت‌نام کاریابی‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمد اکبرنیا در با اشاره به اینکه دیپلمه ها و کاردانی ها مشکلی برای یافتن شغل ندارند گفت: در حال حاضر تعداد ثبت کنندگان با مدرک کارشناسی یا لیسانس نسبت به سایر سطوح بالاتر است.

    وی  ادامه داد: از میان ثبت‌نام شدگان مرد، 7 هزار و 552 نفر فوق‌لیسانس و بالاتر و 46 هزار و 806 نفر لیسانس و بیش از 20 هزار نفر نیز فوق دیپلم داشته‌اند، در این خصوص بیش از 191 هزار نفر از مردان بدون مهارت و بیش از 50 هزار و 500 نفر دارای مهارت بودند که به فرصت‌های شغلی اعلام شده، معرفی شده‌اند.

    مدیرکل کاریابی‌های وزارت کار درباره آخرین آمار تعداد ثبت نام کنندگان گفت: در 7ماهه ابتدایی امسال  بیش از 350 هزار نفر جویای کار در موسسات مشاوره شغلی و کاریابی ثبت‌نام کرده اند که از این میان  بیش از 110 هزار نفر را زنان و بیش از 241 هزار نفر را مردان هستند.

    وی با بیان اینکه  افراد با مهارت‌های مختلف و مدارک تحصیلی از بی‌سوادان گرفته تا فوق لیسانس و بالاتر در بین ثبت نام کنندگان هستند اظهار داشت: از بین 110 هزار نفر از زنان جویای کار ثبت نامه شده حدود 9هزار نفر آنها دارای مدارک فوق لیسانس و بالاتر بودند، همچنین حدود 84 هزار و 400 نفرفاقد مهارت و عمده ثبت نام شدگان در محدوده سنی 25 تا 34 سال بوده اند. در مجموع 92 هزار و 843 نفر از میان مردان و زنان ثبت‌نام شده به کار گمارده شده‌اند که عمدتاً از افراد بدون مهارت و دارای مدرک تحصیلی دیپلم بوده‌اند.

    اکبرنیا با بیان اینکه طبق قانون برای ثبت نام اطلاعات 15هزار تومان دریافت می شود، گفت:  درصورتی که فرد مشغول کار شود به ازای هر یک سال قرارداد 50 درصد از حداقل حقوق کارگر به کاریابی پرداخت می شود. اگر فردی قرارداد 6ماهه منعقد کند نصف 50 درصد از حداقل حقوق را به کاریابی پرداخت می کند. یعنی در حال حاضر که حداقل حقوق 812 هزار تومان است، در صورتی که قرارداد یکساله داشته باشد 406 هزار تومان و در صورتی که قرارداد 6ماهه باشد کارمزد کاریابی ها به 203 هزار تومان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی