عصر بازار

در وین:

شرایط سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و صنایع غذایی ایران تشریح شد

عصر اعتبار- در نشست بررسی همکاری‌های کشاورزی ایران و اتریش که با حضور وزرای کشاورزی و جمعی از فعالان اقتصادی دو کشور در اتاق بازرگانی اتریش در وین پایتخت این کشور برگزار شد، فرصت‌های سرمایه گذاری و همکاری و نقاط قوت صنعت غذا و کشاورزی ایران تشریح شد.

شرایط سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و صنایع غذایی ایران تشریح شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، کاوه زرگران در نشست بررسی همکاری‌های کشاورزی ایران و اتریش در وین با اشاره به اینکه ایران توانایی‌های فراوانی در جهت توسعه تولید موادغذایی دارا است، گفت: ایران از امکانات و منابع کشاورزی متعددی همانند زمین‌های قابل کشت فراوان، جنگل‌ها و مراتع طبیعی، آب و هوای چهار فصل، گونه‌های متنوع گیاهی و بهره‌مندی از آفتابی تابان و انرژی خورشیدی برخوردار است که امکان تولید انواع مختلف محصولات کشاورزی غذایی متناسب با آب و هوای گوناگون چون سردسیری، نیمه گرمسیری و گرمسیری با بیش از 100 میلیون تن دارد. این موقعیت و قابلیت کشور مارا به محل مناسبی برای تولید بهینه و سودآور انواع مختلف محصولات غذایی و کشاورزی مبدل کرده است.

    رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران در ادامه با تاکید بر اینکه از میان 70 نوع محصول کشاورزی قابل کشت در جهان، ایران تولید کننده 30 نوع از آنهاست، اضافه کرد: کشور ما رتبه اول جهان را در تولید پسته و انواع گونه‌های توت دارد. همچنین رتبه دوم تولید محصولاتی چون زردآلو، هندوانه، کره ارگانیک (تولید شده از شیر گوسفند)، گردو، خیار و طالبی متعلق به ایران است.

    زرگران ادامه داد: ما سومین تولید کننده پنیر از شیر گاو، گیلاس، انجیر خشک، بادام، بادمجان و کشمش در دنیا هستیم و چهارمین تولید کننده پیاز، یونجه و علوفه، پنجمین تولید کننده کاهو، رب گوجه فرنگی، ماکارانی هستیم  علاوه بر اینها ایران برسکوی سوم تنوع غذایی جهان ایستاده است که نشان از موقعیت ممتاز کشور ما دارد.

    وی در ادامه این سخنرانی با اشاره به توانمندی‌های صنعت غذای کشورمان گفت: از سوی دیگر صنایع غذایی ایران با بیش از 11هزار   واحد تولیدی، 400 هزار اشتغال مستقیم ایجاد کرده است و با ظرفیت جذب بیش از 150 میلیون تن مواد اولیه خام نقش عمده‌ای در ایجاد ارزش افزوده و مشارکت میان صنعت و کشاورزی دارد.

    زرگران در بخش دیگری از سخنان خود به توانمندی‌های صادراتی ایران اشاره کرد و گفت: با صادرات محصولاتی نظیر پسته، گوجه فرنگی تازه و رب گوجه فرنگی، هندوانه، سیب تازه، ماست، پنیر، سیب‌زمینی، شیرینی‌ و شکلات و بیسکوییت، زعفران و محصولات دامی و محصولات کنسروی و غیره، کشور ما در بازار غذایی حدود 100 کشور از جمله بازارهای همسایه و کشورهای خاورمیانه سهم بزرگی را بدست آورده است.

    وی در خصوص اهمیت بخش غذا و کشاورزی در ایران گفت : در 10 سال گذشته بخش کشاورزی و صنایع غذایی بیشترین حجم نیروی کار کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین بخش عمده‌ای از درآمدهای غیرنفتی از فروش محصولات غذایی بدست آمده است. در سال 2014 صادرات موادغذایی و کشاورزی  ایران 6.8 میلیارد دلار بوده که 19 درصد از صادرات غیرنفتی را شامل شده است.

    رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران در پایان تاکید کرد: شرایط مناسبی  برای سرمایه گذاری خارجی در ایران و همکاری‌های دو جانبه و به خصوص صادرات  محصولات کشاورزی و صنایع غذایی  فراهم است.

    گفتنی است در این سفر، سند جامع همکاری کشاورزی دو کشور توسط وزرای جهاد کشاورزی ایران و وزیر کشاورزی و جنگلداری اتریش امضا شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو