عصر بازار

دلایل فروش "شهروند و شهر آفتاب" به بانک شهر از زبان یک عضو شورای شهر

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: حدود ۶۲۰۰ میلیارد تومان به بانک شهر بدهکار هستیم و برای آنکه میزان بدهی‌مان به بانک افزایش نیابد مجبوریم که منابع مالی را به گونه‌ای تنظیم کنیم و حتی در برخی موارد املاک بزرگ مقیاس همچون فروشگاه شهروند و شهر آفتاب را به خاطر اینکه به تعهدات مالی خود عمل کنیم به فروش برسانیم.

دلایل فروش "شهروند و شهر آفتاب" به بانک شهر از زبان یک عضو شورای شهر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حبیب کاشانی در خصوص سیاست‌های بودجه سال 96 شهرداری تهران با بیان اینکه افزایش میزان بودجه نقد در دستور کار قرار دارد، گفت: با توجه به برنامه‌های پنج ساله شهرداری تهران باید میزان درآمد این نهاد افزایش پیدا کند.

    وی با بیان اینکه اگر قرار باشد برنامه‌های پنج ساله شهرداری در حوزه‌های حمل و نقل، محیط زیست و ... تحقق یابد نیازمند آن هستیم که میزان بودجه نقد افزایش یابد، اظهار کرد:  بودجه شهرداری تهران در بودجه 95 حدود 17 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود اما به نظر می‌رسد باید در سال 96 این رقم به 22 هزار میلیارد تومان بودجه نقد برسد.

    سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه بخشی از خدماتی که شهرداری تهران ارائه می‌کند باید بودجه‌اش توسط دولت تأمین شود، گفت: دولت باید در زمینه توسعه مترو، خرید اتوبوس و ... سهم خود را پرداخت کند اما متاسفانه شاهد آن هستیم که این مهم سال‌هاست محقق نشده و به همین دلیل شهرداری برای نجات مردم و کمک به آنهایی که در مضیقه هستند ناچار است از منابع مالی از جمله بانک‌ها قرض بگیرد به همین دلیل از آنجایی که ما برای ساخت و توسعه خطوط شش و هفت مترو مشکل مالی داریم حدود 6200 میلیارد تومان به بانک شهر بدهکار هستیم و برای آنکه میزان بدهی‌مان به بانک افزایش نیابد مجبوریم که منابع مالی را به گونه‌ای تنظیم کنیم و حتی در برخی موارد املاک بزرگ مقیاس همچون فروشگاه شهروند و شهر آفتاب را به خاطر اینکه به تعهدات مالی خود عمل کنیم به فروش برسانیم.

    وی در پاسخ به این سوال که جمع بدهی دو بانک دیگر به مانند میزان بدهی بانک شهر است اما چرا پرداخت بدهی بانک شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، تصریح کرد: جمع بدهی شهرداری به سه بانک مساوی است با میزان بدهی شهرداری به بانک شهر و بیشترین بدهی ما مربوط به این بانک است.

    کاشانی با بیان اینکه شهرداری بابت ساخت خط شش و هفت مترو و قسمتی از خط سه، 5200 میلیارد تومان به بانک شهر مقروض است، گفت: یکی از دلایل انتقادات در واگذاری شهر آفتاب این است که برخی عنوان می‌کنند شهر آفتاب خام‌فروشی شده است اما اینگونه نیست چرا که ما 137 هکتار از اراضی اطراف حرم مطهر امام خمینی (ره) با کاربری کشاورزی را به 40 هزار متر فضای نمایشگاهی به ارزش 4000 میلیارد تومان تبدیل کردیم اما جای سوال است که آیا نمایشگاه‌داری وظیفه اصلی شهرداری تهران است؟ به همین دلیل تصمیم گرفته شد که شهر آفتاب به بانک شهر واگذار شود.

    سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خصوص واگذاری شهروند نیز با بیان اینکه پرداخت بدهی و همچنین توسعه شعب فروشگاهی از جمله دلایل این واگذاری بوده است، گفت: بانک شهر توانایی این را دارد که با توجه به شعب گوناگون خود، فروشگاه شهروند را در سراسر کشور گسترش دهد.

    وی افزود: سال گذشته شهرداری تهران از حدود 34 فروشگاه شهروند تنها 37 میلیارد تومان درآمد کسب کرد که این رقم با میزان درآمد فروشگاه های زنجیره‌ای کوچک که در سطح شهر تهران هستند برابری می‌کند به همین دلیل لازم بود که بانک شهر گسترش و توسعه این فروشگاه را در دستور کار قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو