عصر بازار

بانک چینی به ایران می‌آید;

جزئیات جدید آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران

عصر اعتبار- مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی ایران با اعلام جزئیات آزادسازی پول های بلوکه شده ایران، از حضور بزرگترین بانک جهان در ایران در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: تا یک ماه آینده به سیستم "نظارت بر تحریم ها" مجهز خواهیم شد.

جزئیات جدید آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، حسین یعقوبی، با اشاره به حضور بانک ICBC چین که به لحاظ دارایی بزرگترین بانک جهان است در ایران، گفت: طی هفته های اخیر این بانک برای دومین بار به ایران آمد و به صورت رسمی با مرکزی جمهوری اسلامی ایران جلسه ای داشتند تا اقدامات لازم برای حضور آن ها در ایران انجام شود.

    مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی افزود: خوشبختانه عزم این بانک برای حضور در ایران جدی است و حتی اقدامات لازم برای مکان یابی این بانک هم انجام شده و مدارک مورد نیاز برای فعالیت در ایران هم به آنها اعلام شده است.
    یعقوبی با تاکید بر اینکه حضور آنها در ایران دستاوردهای زیادی برای سیستم بانکی کشور دارد، گفت: با حضور این بانک در ایران، اقدامات خوبی برای تبلیغات بین المللی و بازسازی وجهه ایران در جهان انجام خواهد شد. همچنین در زمینه انتقال دانش، تکنولوژی و خدمات و ایجاد رقابت بین بانک های کشور تاثیر به سزایی دارد.
    وی افزود: الان منتظر تکمیل مدارک این بانک از سوی آنها هستیم و به دلیل علاقه مندی این بانک، امیدوارم به زودی شاهد حضور آنها در ایران باشیم.
    این مقام مسئول در بانک مرکزی درباره آخرین وضعیت سوئیفت در ایران گفت: اقدام خوبی که در پسابرجام انجام شد، اقدام سریع بانک مرکزی برای اتصال به شبکه جهانی سوئیفت بود و الان خوشبختانه همه سیستم بانکی کشور، به غیر از دو بانک انصار و مهر اقتصاد و سه موسسه مالی اعتباری، به شبکه سوئیفت متصل هستند.
    یعقوبی درباره جدیدترین سیستم شبکه سوئیفت که ایران به آن مجهز شده است، توضیح داد: شبکه جهانی سوئیفت اخیرا خدمت جدیدی با عنوان " نظارت بر تحریم ها" ارائه کرده است که براساس این خدمت، کاربری(بانکی) که از سوئیفت استفاده می کند به محض استفاده از سوئیفت، در لحظه بررسی می شود که مشتری این بانک، در لیست تحریم ها قرار دارد، یا خیر.
    وی افزود: این خدمت کمک شایانی به جلوگیری و کاهش مشکلات بانک ها در این زمینه می کند. خوشبختانه موافقت های لازم برای خرید این نرم افزار انجام شده و تا یک ماه آینده به سیستم "نظارت بر تحریم ها" مجهز خواهیم شد. این گامی است تا شبکه بانکی ما از هرگونه ریسک های بالقوه مصون کنیم و همچنین خود را به استانداردهای روز دنیا برسانیم.
    آزادسازی پول های ایرانی
    مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی ایران درباره پول های بلوکه شده ایران گفت: خوشبختانه همه پول های بلوکه شده منتقل شده و در حال حاضر پولی با عنوان بلوکه شده نداریم. اما برای انتقال این پول ها در دو کشور آسیایی با مشکل مواجه شده ایم که در حال توافق با آن ها هستیم و مشکل ما با آن ها بر سر تبدیل این پول ها است که به دنبال دریافت مجوزهای لازم از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا(OFAC) هستیم.
    ارتباط با کارگزاری ها و بانک های بین المللی
    این مقام مسئول در بانک مرکزی درباره ارتباط با کارگزاری ها و بانک های بین المللی گفت: اقداماتی انجام شده اما جای کار زیادی دارد زیرا تجار و بازرگانان این کشورها، علاقه مند به همکاری با ایران هستند اما در برخی از این کشورها، بانک ها علاقه ای به همکاری با ایران ندارند.
    وی افزود: بانک های ما باید سعی کنند تا اعتماد طرف های بین المللی را جلب کنند و عملکرد شفافی داشته باشند.
    یعقوبی با اشاره به اینکه همه کشورها در معرض افشای اطلاعات به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا(OFAC) هستند و به بهانه تامین مالی تروریسم و مبارزه با پول های کثیف فعالیت های بانک ها را زیر نظر دارد، گفت: اطلاعات بانکی کشور آمریکا هم به همین صورت شفاف است و این الزام برای همه دنیا وجود دارد. کلید ورود به شبکه مالی بین المللی دنیا، شفافیت عملکرد است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو