عصر بازار

بیست و سومین همایش ملی و نهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه(۲)

پلکان رشد دیه باید اصلاح شود

عصر اعتبار- رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه باید پلکان رشد دیه اصلاح شود گفت:رشد دیه در چند سال اخیر باعث شده است که مردم آسیب ببینند و توان خرید بیمه نامه شخص ثالث را ندارند .

پلکان رشد دیه باید اصلاح شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، عبدالناصر همتی در همایش بین المللی بیمه و توسعه افزود:
    بیمه شخص ثالث از رشته های زیان ده است به طوری  که در بیمه شخص ثالث، دیه و حد تعهدات شرکت های بیمه از طرف قوه قضائیه بر اساس قیمت شتر مشخص می شود و با توجه به رشد متوسط بالای20 درصدی دیه در 10 سال گذشته حق بیمه رشد متوسط سالیانه 15 درصدی داشته و ما نتوانستیم به همان میزان افزایش دیه، حق بیمه را افزایش دهیم و این امر شرکت های بیمه را با زیان مواجه کرده است.
    وی در بخش دیگر سخنان خود به پرداخت مالیات و عوارض درصنعت بیمه اشاره کرد و اطهار داشت:صنعت بیمه 14 درصد مالیات و عوارض پرداخت می کند و سود شرکتهای بیمه 3 درصد حق بیمه است که این تناسب ندارد و به صنعت بیمه آسیب میزند. و از نمایندگان مجلس  میخواهم برای رفع این مشکل تدبیری بیاندیشند.

    رئیس کل بیمه مرکزی گفت:در حال حاضر 17 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور توسط بیمه ها صورت گرفته است که با احتساب مطالبات معوق این رقم می تواند به 25 هزار میلیارد تومان برسد.  اگر نفوذ بیمه عمر در کشور افزایش یابد، این رقم می تواند به 50 هزار میلیارد تومان برسد که در نوع خود قابل توجه است و دو برابر بودجه عمرانی کشور می شود و می تواند تحول بزرگی را در اقتصاد کشور پدید آورد.
    همتی تصریح کرد:به آینده صنعت بیمه  خوش بین هستم و زمینه مناسبی برای نقش آفرینی بیمه در بازار سرمایه وجود دارد.
    رئیس شورای عالی بیمه افزود:صنعت بیمه، طی 7 ماهه گذشته 17 میلیون فقره خسارت پرداخت کرده است و این نشان دهنده خدمات شایسته این صنعت به جامعه است.
    رئیس کل بیمه مرکزی به ابزارهای نوین در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت:استفاده ار ابزارهای نوین برای نظارت بیشتر در دستور کار بیمه مرکزی قرار گرفته است. به طوری که در این راستا اصلاحات جدی در ساختار نظارت بیمه مرکزی ایجاد کردیم.چرا که حمایت از حقوق بیمه گذاران برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.
    همتی افزود:باید به این نکته توجه داشت که
    بازار بیمه با سایر بازار ها تفاوت دارد و حساس است چرا که به دلیل  تعهداتی که به مردم فروخته می شود  و کنترل نظارت بیشتری را می طلبد تا آسیبی به بیمه گذار وارد نشود و سیستم ثبات بازار بیمه در بلند مدت حفظ شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو