عصر بازار

بیست و سومین همایش ملی و نهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه(۳)

خبر خوش طیب نیا برای صنعت بیمه

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه، بازسازی تحریم امکان پذیر نیست و دیوار تحریم فروریخته است، اظهار داشت: امروز دنیا به حق استفاده صلح آمیز ایران از هسته ای اذعان دارد و دنیا تایید می کند ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است.

خبر خوش طیب نیا برای صنعت بیمه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، علی طیب نیا صبح امروز و در همایش بیمه و توسعه که همزمان با روز بیمه در برج میلاد در حال برگزاری است، بازسازی تحریم امکان پذیر نیست و دیوار تحریم فروریخته است، اظهار داشت: امروز دنیا به حق استفاده صلح آمیز ایران از هسته ای اذعان دارد و دنیا تایید می کند ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است.

    وی افزود: برجام یک توافق دوجانبه نیست بلکه توافقی مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل بوده و انتظار آن است طرف های مذاکره کننده هرگونه نقص عهد کشور ناقض کننده که وجاهت خود را از دست بدهد را در نظر نگیرند.

    طیب نیا درباره وضعیت صنعت بیمه گفت: سهم حق بیمه تولیدی از ٥٦.٥ درصد در سال ٩٢ به ٥٩.٣ درصد در سال ٩٤ افزایش یافت البته تردید ندارم تحول پایدار در صنعت بیمه از مسیر به اشتراک گذاشتن دیدگاه های مختلف می گذرد.

    وی افزود: سال هاست بحثی در بین اقتصاددانان رواج داردو آن اینکه یکی از مهم ترین وجوه افتراغ جایگاه و نقش بازار و نحوه مداخله دولت ها در اقتصاد و تخصیص منابع است.

    وزیر اقتصاد با بیان اینکه دیدگاه های تندی درباره لزوم دخالت نکردن دولت در هیچ یک از امور اقتصادی وجود دارد، اظهار داشت: هم دولت و هم بازار در کنار هم باید به امر تخصیص منابع بپردازند زیرا رشد اقتصادی نیازمند بازار کارآمد است.

    وی بیان داشت: ما بدنبال رقابتی تر کردن صنعت بیمه هستیم؛ دولت از طریق بیمه ایران در پوشش ریسک های بیمه پذیر پیش قدم می شود و ضمن تقبل ریسک بیمه های جدید، راه را برای ورود بخش خصوصی فراهم می کند.

    طیب نیا افزود: از این طریق، زمینه های ورود بازیگران جدید بررسی و برخی از عوامل بازدارنده دیگر از افزایش سهم بخش خصوصی مرتفع می شوند.

    به گفته وی، شاخص هرفیندال در سال ١٣٩٢، رقم دو هزار و 157 بود که در سال گذشته به  هزار و 964  کاهش یافت؛ همچنین سهم حق بیمه تولیدی از ٥٦.٥ درصد در سال ٩٢ به ٥٩.٣ درصد در سال ٩٤ افزایش یافت.

    طیب نیا تاکید کرد که از ابتدای فعالیتش در دولت بدنبال افزایش توانمندی بیمه مرکزی و کاهش تصدی گری دولت بوده است.

    وزیر اقتصاد تاکید کرد: دولت تمام توان خود را برای کنترل و کاهش ریسک های عام بکار گرفته است و ریسک های خاص بیمه پذیر بر عهده صنعت بیمه است.

    وی افزود: فعالان صنعت بیمه با رویکردی پرتوان باید به افزایش تنوع ریسک های بیمه پذیر اقدام کنند و با فروش بیمه نامه های جدید به بالندگی صنعت بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه کمک کنند.

    وزیر اقتصاد تاکید کرد که دولت تحریم ها را کاهش داد که محدودیت های فراوانی را برای صنعت بیمه بوجود آورده بود.

    این عضو کابینه دولت تدبیر و امید تصریح کرد: صنعت بیمه باید بهترین استفاده را از دوران پسابرجام ببرد زیرا برجام توافق بین المللی است و باید از این فرصت و از شرایطی که بزرگترین شرکت های بیمه جهان آماده ورود به بازار بیمه ایران را دارند، کمال استفاده را بکنیم.

    طیب نیا تاکید کرد: دولت تمام توان خود را برای کنترل و کاهش ریسک های عام بکار گرفته است و ریسک های خاص بیمه پذیر بر عهده صنعت بیمه است.
    وی افزود: فعالان صنعت بیمه با رویکردی فعال باید به افزایش تنوع ریسک های بیمه پذیر اقدام کنند و با فروش بیمه نامه های جدید به بالندگی صنعت بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه کمک کنند.
    وزیر اقتصاد تاکید کرد که دولت تحریم ها را کاهش داد که محدودیت های فراوانی را برای صنعت بیمه بوجود آورده بود.
    عضو دولت تدبیر و امید تصریح کرد: صنعت بیمه باید بهترین استفاده را از دوران پسابرجام ببرد، برجام توافق بین المللی است. بایستی از این فرصت و از شرایطی که بزرگترین شرکت های بیمه جهان آماده ورود به بازار بیمه ایران را دارند، کمال استفاده را بکنیم.
    وی افزود: برجام یک توافق دوجانبه نیست بلکه توافقی مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل است و انتظار آن است طرف های مذاکره کننده
    هرگونه نقص عهد کشور ناقض مننده وجاهت خود را از دست بدهد؛ بازسازی تحریم امکان پذیر نیست و دیوار تحریم فروریخته است.
    طیب نیا اظهار داشت: امروز دنیا به حق استفاده صلح آمیز ایران از هسته ای اذعان دارد و دنیا تایید می کند ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است.

    ارایه لایحه مالیات بر ارزش افزوده به مجلس ظرف یک ماه آینده / صنعت بیمه از پرداخت مالیات معاف می شود
    وزیر اقتصاد همچنین از ارائه لایحه حذف مالیات بر ارزش افزوده به مجلس ظرف یک ماه آینده خبرداد.
    به گفته وی، براساس لایحه جدید مالیات بر ارزش افزوده که تا یک ماه دیگر به مجلس تقدیم می شود صنعت بیمه از پرداخت مالیات معاف شد.
    وی تصریح کرد: وضع عوارض بر صنعت بیمه و هزینه کرد این وجوه با هدف کاهش حوادث رانندگی بوده و برای این مهم سازمان های مربوطه باید گزارش اقدامات خود را ارائه کنند تا مجبور به حذف آن نشویم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی