عصر بازار

تصویب ۱۱.۴ میلیارد دلار سرمایه خارجی

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی می‌گوید در پسابرجام جذب ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی تصویب شده است و پیش‌بینی می‌کنیم که تا انتهای سال نیز سهم سرمایه خارجی مصوب به ۱۵ میلیارد دلار برسد.

تصویب ۱۱.۴ میلیارد دلار سرمایه خارجی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، احمد جمالی  درباره حجم سرمایه‌گذاری خارجی در پسابرجام اظهار کرد: از پسابرجام تاکنون 11.4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده است. این حجم از سرمایه‌گذاری خارجی عمدتا از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلستان و همچنین از کشورهای آسیایی مانند چین و کشورهای عربی از جمله امارات متحده عربی به  اقتصاد ایران جذب می‌شوند که از این میان بیشترین حجم سرمایه‌گذاری مصوب از  کشور آلمان بوده است.

    وی همچنین بیان کرد: سرمایه‌گذاران در اکثر حوزه‌های اقتصادی از جمله حوزه‌هایی مانند انرژی‌های تجدید پذیر، خودرو، دارو، بهداشت و درمان، حمل و نقل و ارتباطات و گردشگری ورود کرده‌اند. در حوزه گردشگری به ویژه بعد از همایشی که در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای حوزه گردشگری برگزار شد، چند سرمایه گذار برای ساخت هتل در چند شهر اقدام کرده‌اند.

    جمالی درباره وضعیت توزیع سرمایه‌خارجی در شهرهای مختلف نیز بیان کرد: اکنون سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در حدود 25 استان کشور ورود کرده‌اند و در واقع می‌توانم بگویم حسن جذب سرمایه‌ خارجی در پسابرجام این بوده است که سرمایه خارجی از کشورهای مختلف، در حوزه‌های مختلف و استان‌های مختلف کشور جذب می شود.

    جمالی بیان کرد: در میان استان‌های کشور سرمایه‌گذاران خارجی بیشترین تمایل  را برای سرمایه‌گذاری در استانهای خراسان رضوی، تهران، البرز، آذربایجان شرقی نشان داده‌اند.

    وی در پاسخ به این سوال که سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ناظر بر سرمایه‌گذاری خارجی در ایران چه برنامه‌ای برای حل مشکلات بوروکراتیک دارد، بیان کرد: اکنون در 31 استان مراکز خدمات سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است و این مراکز خرید به سرمایه‌گذارانی که به استان‌ها مراجعه می‌کنند خدمات لازم را ارایه می‌کنند. تاکنون نیز عمدتا سرمایه‌گذاران خارجی که برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران ورود کرده‌اند در اکثر شهرهای کشور از طریق همین مراکز امور خود را پیش برده‌اند.

    او همچنین درباره آینده اظهار کرد: اگر با همین روند بسیار مطلوبی که پیش می‌رویم ادامه دهیم پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال بیش از 15 میلیارد دلار جذب سرمایه‌گذار خارجی به صورت مصوب داشته باشیم. اکنون نیز در جلسه هفته آینده هیئت سرمایه‌گذار خارجی 18 موضوع دیگر را هم در دست بررسی داریم تا روند امور مربوط به آن‌ها را پیش ببریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو