عصر بازار

مدیرعامل بانک پارسیان :

بانک پارسیان بزرگترین سامان دهنده موسسات غیرمجاز است

عصر اعتبار: دکتر پرویزیان در مراسم نمادین دوازدهمین سالروز عرضه سهام بانک پارسیان در بورس : مجمع بانک پارسیان تا دو ماه آینده به منظور افزایش سرمایه با مجوز سازمان بورس برگزار و سرمایه بانک پارسیان به ۵هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

بانک پارسیان بزرگترین سامان دهنده موسسات غیرمجاز است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰
  • بانک پارسیان بزرگترین سامان دهنده موسسات غیرمجاز است
  • بانک پارسیان بزرگترین سامان دهنده موسسات غیرمجاز است
  • بانک پارسیان بزرگترین سامان دهنده موسسات غیرمجاز است
  • بانک پارسیان بزرگترین سامان دهنده موسسات غیرمجاز است

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مدیرعامل بانک پارسیان در این مراسم با بیان اینکه وجود موسسات غیرمجاز شرایط پولی کشور را برهم زده‌اند، افزود: این نهادها نیازی به ارائه گزارش و پرداخت نرخ قانونی ندارند و همچنین با پرداخت سود‌ با نرخ های مورد نظر خود در رقابت با بازار متشکل پولی باعث آسیب به بانک‌های خصوصی شده‌اند.
او با بیان اینکه بانک پارسیان با نظارت بانک مرکزی بزرگترین سامان دهنده موسسات غیر مجاز شده است، تاکید کرد: در جلسه‌ای هر کدام از بانک‌ها بخشی از مشکلات موسسات عیرمجاز را بر عهده گرفتند و عاملیت بزرگترین آنها یعنی تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج بر عهده بانک‌ پارسیان قرار گرفت که تا اردیبهشت امسال 97 درصد و تا کنون 99 درصد از آن انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی بانک‌ها به دلیل بالا بودن نرخ سپرده‌ها مناسب نیست، گفت:وضعیت بانک‌ها به دلیل بالا بودن نرخ سود‌های بانکی مناسب نیست و این شرایط از سویی با نرخ سود سپرده بالا و از سوی دیگر با افزایش هزینه‌ها عمیق‌تر شده است
مدیرعامل بانک پارسیان درباره برنامه توسعه شعب این بانک گفت: اکنون بانک پارسیان 313 شعبه و باجه دارد که به زودی تا 450 شعبه گسترش پیدا خواهد کرد .
او درباره مسئولیت‌های اجتماعی بانک‌ پارسان نیز گفت: نوسازی ناوگان تاکسی های فرسوده، آب رسانی به شهرهاو روستا ها، گازرسانی به استان های کشور، خرید تضمینی گندم و طرح ها و پروژه های دیگر در حوزه های داخلی و بین المللی و ارزی از اقدامات موثر در حوزه مسئولیت های اجتماعی است که بانک پارسیان در آن مشارکت داشته است. او همچنین به حضور بانک در طرح‌های ملی به ویژه طرح‌های نفت و گاز اشاره و تاکید کرد: میدان نفتی یاران از پروژه‌هایی است که با تامین مالی توسط بانک پارسیان اجرا شد.
به گفته پرویزیان بانک پارسیان در حوزه ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان نیز فعال بوده و در این راستا بسیاری از این شرکت‌ها مشتری بانک پارسیان هستند و از 2149 شرکت ثبت نامی 330 شرکت  برابر با 15 درصد از این گونه شرکت ها جزو مشتریان این بانک هستند.
وی در حوزه تسهیلات قرض الحسنه افزود: تاکنون بیش از ١٦۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از سوی بانک پرداخت شده است.
مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به ارائه تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط بیان کرد: در این راستا برنامه‌ریزی پرداخت ٥ هزار میلیارد تومان تسهیلات بود که تاکنون عملکرد بانک پرداخت ٤ هزار و ٧۰۰میلیارد تومان بوده است.

پرویزیان درباره حوزه محصولات بانک پارسیان نیز گفت: زنجیره ارزش ارائه خدمات به مشتری‌های بانک روز به روز بیشتر می‌شود و در این راستا نخستین سوپرمارکت بانک‌پارسیان در شهریور ماه امسال افتتاح شد.
در مراسمی نمادین در تاریخ 13 آذرماه، دوازدهمین سالروز عرضه سهام بانک پارسیان در بورس اوراق بهادار تهران، اعلام آغاز معاملات به آقای دکتر کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان سپرده شد تا با نواختن زنگ معاملات، دادوستد سهام در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شود.

شایان ذکر است؛ بانک پارسیان با سرمایه 23000 میلیارد ریال و ارزش بازار 27000 میلیارد ریالی، جزو 50 شرکت بزرگ بورس تهران می باشد. این در حالی است که صنعت بانک و موسسات اعتباری دارای 11 ناشر در بورس تهران است و به لحاظ ارزش بازار در رتبه دوم قرار دارد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی