عصر بازار

سلطانی:

تداوم حضور هیأت‌های تجاری دنیا در ایران بعد از انتخابات آمریکا

عصر اعتبار- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: علیرغم وجود برخی نگرانی‌ها بعد از انتخابات آمریکا مبنی بر فعالیت‌های اقتصادی و تجاری با ایران، هنوز هم هیأت‌های تجاری کشورهای مختلف دنیا برای برقراری روابط با ایران ابراز علاقه‌مندی می‌کنند.

تداوم حضور هیأت‌های تجاری دنیا در ایران بعد از انتخابات آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران امروز در همایش تجاری «ایران و نیوزیلند» با ابراز خوشحالی از حضور هیأت تجاری نیوزیلند در ایران گفت: حضور وزیر تجارت این کشور به همراه هیأت تجاری نشانه‌ای از اراده مقامات مسئول و همتایان تجاری نیوزیلندی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران است.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه حجم تجارت دو کشور در سالهای گذشته کاهش محسوسی داشته است، گفت: در سفر چند ماه گذشته وزیر امور خارجه کشورمان به نیوزیلند در رابطه با افزایش حجم روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تا سقف یک میلیارد دلار در سال‌های نزدیک آینده توافق شد.

    سلطانی اظهار داشت: ظرفیت فعالیت تجاری و اقتصادی بین دو کشور بیش از آن چیزی است که در حال حاضر وجود دارد.

    وی بیان داشت: بخش خصوصی و اقتصاد ایران دوره جدیدی از فعالیت‌تجاری و اقتصادی را با برداشته شدن تحریم‌ها و ایجاد فرصت‌های جدید آغاز کرده است و قطعاً ظرفیت‌های اقتصادی ایران برای همتایان اقتصادی ما جذابیت خواهد داشت.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به نگرانی‌های سیاسی و بین‌المللی در فضای بعد از انتخابات آمریکا مبنی بر اینکه وضعیت و همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ایران چگونه خواهد بود، گفت: علیرغم این شرایط ما همچنان شاهد هستیم که همتایان تجاری ما از کشورهای مختلف اروپایی، توسعه یافته و امروز هم از نیوزیلند علاقه‌مندی خودشان را برای برقراری روابط تجاری با ایران نشان می‌دهند.

    سلطانی بیان داشت: نیوزیلند ظرفیت‌های مختلفی در بخش‌های کشاورزی، صنایع غذایی و گردشگری دارد و ایران هم در این بخش‌ها ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی دارد.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: ایران به غیر از بازار 80 میلیونی یک کشوری با ثبات و آرامش در منطقه خاورمیانه است که دارای ظرفیت‌های مختلف، منابع طبیعی از جمله نفت و گاز و همچنین ظرفیت نیروهای جوان و تحصیل کرده است.

    وی با بیان اینکه به زعم اقتصاددانان دنیا، ایران در آینده از اقتصادهای نوظهور دنیا خواهد بود، تصریح کرد: بخش خصوصی در عصر جدید اقتصاد تمایل دارد تا تعامل تجاری با همتایان تجاری در سر تا سر دنیا داشته باشد و این ظرفیت را از بالقوه به بالفعل تبدیل کند.

    سلطانی بیان داشت: در این مسیر مزیت‌های اقتصادی هر اقتصاد و هر کشوری در شرایطی که استعداد سرمایه‌گذاری در کشور ما وجود داشته باشد، مد نظر ما است.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: نیوزیلند کشوری توسعه یافته است و ما متوازعانه از همتایان تجاری نیوزیلندی دعوت می‌کنیم تا مسیری را که طی کرده‌اند، با ما به اشتراک بگذارند.

    وی بیان داشت: نگاه تجاری ما به دنیا نگاهی بلند مدت است و امروز نقطه عطف تجاری بین ایران و نیوزیلند محسوب می‌شود.

    وی گفت: در مسیر توسعه روابط تجاری با وزیر تجارت این کشور صحبت‌هایی داشتیم و مقرر شد تا کارگروه‌هایی مبنی بر شناسایی ظرفیت‌های بالقوه بین دو کشور تشکیل شود و بعد از این اگر هیأت‌های تجاری بین دو کشور رفت و آمد داشته باشند، توسط این کارگروه‌ها وضعیت تجاری پایش و رصد شود و پیشرفت‌ها و دلایل پیشرفت‌ها بررسی و رفع شود.

    سلطانی گفت: وزیر تجارت نیوزیلند هم قول داده اند تا تلاش کنند محدودیت‌های بانکی مرتفع شود و دلیل این سفر را هم حل این موضوع عنوان کردند.

    وی خطاب به وزیر تجارت نیوزیلند بیان داشت: ما در توسعه روابط تجاری مصمم هستیم و علاقه مندیم تا روابط تجاری خودمان را در شئونات مختلف با نیوزیلند گسترش دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی