عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

مبادلات تجاری ایران و هند می تواند به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن وکشاورزی ایران ،سطح مبادلات تجاری و بازرگانی ایران و هند را باتوجه به ظرفیت دو کشور بسیار ناچیز دانست و تصریح کرد این مبادلات در درازمدت می تواند به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

مبادلات تجاری ایران و هند می تواند به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'غلامحسین شافعی' سرپرست هیات اقتصادی ایران روز شنبه درنشست اقتصادی ایران و هند افزود:ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و هند در چابهار می تواند گام مهمی در توسعه روابط تجاری وبازرگانی بین دوکشور باشد.
    وی تصریح کرد ایران با داشتن ذخایر عظیم انرژی شریک مطمئنی برای تامین انرژی هند است.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن وکشاورزی ایران با اشاره به رشد اقتصادی هند تصریح کرد این کشور با رشد اقتصادی بالای هفت درصد بزودی به سومین مصرف کننده بزرگ انرژی تبدیل می شود.
    وی، ترانزیت را از دیگر محورهای همکاری ایران و هند دانست و افزود:با امضای ترانزیت سه جانبه ایران ،هند و افغانستان در سفر خرداد نخست وزیرهند ،ایران می تواند به قطب حمل ونقل منطقه تبدیل شود.
    وزیر نفت وگاز طبیعی هند نیز گفت ایران و هند دردوران جدید می توانند به سرعت روابط دوجانبه را در زمینه نفت وگاز توسعه دهند.
    'دارمندرا پردهان ' نیز با اشاره به علاقمندی هند برای سرمایه گذاری در چابهار تصریح کرد هند در صورت فراهم بودن شرایط علاقه مند به سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری در ایران است.
    وی افزود:این کشور همچنین آماده شرکت درطرح توسعه میدان گازی فرزاد ب است.
    نشست اقتصادی وبازرگانی ایران و هند روز شنبه با حضور وزیرامور خارجه کشورمان ، روسای اتاق های بازرگانی ، بانک ها ، مقامات صنعتی ، بازرگانی و علمی دوکشور در دهلی نو برگزار شد.
    وزیر امورخارجه که صبح امروز برای شرکت در کنفرانس قلب آسیا وارد دهلی نو شده است را یک هیات 70 نفری شامل روسای 38 شرکت عمده وابسته به اتاق بازرگانی ،15 شرکت دانش بنیان وابسته به ستاد همکاری های علمی و فن آوری وهشت بانک تجاری به همراه دیگر مقامات صنعتی ، بازرگانی و علمی به منظور ملاقات های تجاری وشرکت در همایش های مشترک اقتصادی میان ایران ،هند ،چین و ژاپن همراهی می کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی