عصر بازار

بیست و سومین همایش ملی و نهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه(۵)

فرصت همکاری دانشگاهی در صنعت بیمه ایران زیاد است

عصر اعتبار- رییس بخش اقتصاد و تامین مالی دانشگاه ژنو سوییس گفت: صنعت بیمه ایران در حال رشد است و من فرصت های همکاری زیادی در بخش دانشگاهی این صنعت می بینم.

فرصت همکاری دانشگاهی در صنعت بیمه ایران زیاد است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، هنری لوبژه امروز (شنبه) در بیست و سومین همایش ملی و نهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه در برج میلاد تهران افزود: بیمه، یک قرارداد شرطی است و به همین دلیل می تواند وسیله ای برای ایجاد ارتباط میان بازارهای مالی از یک سو و بازارهای بیمه از سوی دیگر باشد و ابزارهای متعددی مانند اوراق بهادار بیمه ای را عرضه کند.
    وی ادامه داد: بازار اوراق بهادار بیمه ای در سال 1992 به وجود آمد و اکنون بویژه در زمینه بلایا و حوادث طبیعی به طور چشمگیر رشد کرده است.
    لوبژه تصریح کرد: پس از 20 سال تجربه و در نظر گرفتن تغییر ساختار بازار، ارزیابی کلی اوراق حوادث طبیعی نشان می دهد عملکرد سرمایه گذاری این اوراق مثبت بود اما عوامل مختلفی به گسترش و توسعه آنها صدمه زده است.
    این استاد دانشگاه ریسک گریزی، مزایای خاص فراهم شونده توسط بیمه اتکایی معمول و مداخلات دولت ها به عنوان یک راه حل جایگزین برای مقابله با حوادث طبیعی را از جمله عوامل آسیب زا در این بخش ذکر کرد.
    در قانون صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی دو نوع بیمه پایه اجباری و تکمیلی اختیاری تعریف شده است که زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، سنگینی برف، رانش زمین، ریزش کوه و سونامی را در برمی گیرد.
    مطالعه و برنامه ریزی برای استفاده از اوراق بهادار متصل به بیمه برای پوشش حوادث طبیعی به تازگی در ایران آغاز شده است.
    اوراق بهادارسازی، کارایی بازار و بهره‌وری سرمایه را در صنعت بیمه افزایش می‌دهد. شرکت‏های بیمه از طریق فروش ریسک به سرمایه گذاران، نیاز خود به نگهداری سرمایه را کم می کنند و قدرت و توانایی خود را برای کسب و کار جدید افزایش می دهند که موجب کاهش هزینه سرمایه و بازده حقوق صاحبان سهام آنها می شود.
    اوراق بهادارسازی این فرصت را به شرکت‌های بیمه می‌دهد که از سودهای نهفته در قراردادهای بیمه‌ای موجود در ترازنامه خود استفاده کنند، به عبارت دیگر یک منبع تامین مالی برای شرکت‌های بیمه‌ای فراهم می‌شود. روش‌های تامین مالی سنتی اغلب به واسطه قوانین و مقررات با محدودیت‌هایی روبرویند.
    معاملات اوراق بهادار با پشتوانه ابزارهای بیمه به افزایش نقدشوندگی این ابزارها منجر می‌شود و شرکت‌ها می‌توانند شفافیت دارایی‌ها و بدهی‌های خارج از ترازنامه خود را که به طور معمول با نقدشوندگی بسیار سخت، پیچیدگی و ابهام همراه است، افزایش دهند.
    رییس کل بیمه مرکزی در در بیست و سومین همایش ملی و نهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه اعلام کرد: 23 سال پیش ضریب نفوذ بیمه 34 صدم درصد (معادل 320 میلیارد ریال) بود که ارقام جدید از رشد هفت برابری آن در این مدت خبر می دهد.
    «عبدالناصر همتی» افزود: در هفت ماهه امسال صنعت بیمه 17 میلیون فقره خسارت پرداخت کرد.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور نیز در این همایش، برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) را یک توافق بین المللی دانست و گفت: تحریم ها قابل برگشت نیست و دیوار تحریم ها فرو ریخته است.
    «علی طیب نیا» تصریح کرد: هر کشوری که تلاش کند تعهدات بین المللی خود را نقض کند، وجاهت خود را از دست می دهد و همراهی بین المللی را همراه خود نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو