عصر بازار

لزوم بازنگری تعرفه‌های پرستاری جهت پذیرش از سوی شورای عالی بیمه

عصر اعتبار- رییس کل سازمان نظام پرستاری علت تاخیر در تصویب تعرفه‌های پرستاری را تشریح کرد.

لزوم بازنگری تعرفه‌های پرستاری جهت پذیرش از سوی شورای عالی بیمه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی محمد آدابی در خصوص آخرین وضعیت تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و نظر شورای عالی بیمه برای تصویب این تعرفه‌ها، گفت: با توجه به ابهامی که در طراحی تعرفه‌های پرستاری در منزل وجود داشت، نظر شورای عالی بیمه بر این بود که تعرفه‌ها با یک طرح کلی در قالب تعرفه‌های پرستاری ارائه شود، اما در مجموع نظر مساعدی روی این قضیه داشتند. جامعه پرستاری هم امیدوار است بعد از گذشت نزدیک به یک دهه، حقوق مسلم خود را دریافت کند تا شکافی که بین جامعه پرستاری و پزشکی ایجاد شده، رفع شود.

    وی افزود: به دلیل اشکال در طرح ارایه شده از سوی معاونت پرستاری، شورای عالی بیمه تصمیم گرفت تمام تعرفه‌ها در قالب بسته‌های خدمتی تدوین شود که در حال حاضر نیز این کار  آماده شده و منتظر هستیم طی جلسات آینده شورای عالی بیمه، این تعرفه‌ها به تایید و تصویب جمع برسد.

    رییس کل سازمان نظام پرستاری، گذشت زمان و تغییر نرخ خدمات با توجه به گذر زمان را دلیل این ابهام در تعرفه‌ها و همچنین لزوم بازنگری آنها عنوان کرد و گفت: تعرفه‌ها چندین بار به شورای عالی بیمه رفته‌ است و این بازنگری مربوط به سه سال پیش بوده‌است. به همین دلیل هزینه تمام شده آن با امروز مغایرت دارد.

    آدابی در ادامه تصریح کرد: طراحی قبلی، پاسخگوی نیاز امروز جامعه و پرستاران نیست. به طوری که مشکلات موجود را نه تنها حل نمی‌کند، بلکه ممکن است بر آن بیفزاید.

    به گفته رییس کل سازمان نظام پرستاری،  قرار است این تعرفه‌ها تعدیل شوند؛ به صورتی که در برخی بخش‌ها کاهش یا افزایش داشته باشند. همچنین قرار است جلساتی با معاونت پرستاری وزارت بهداشت نیز در این راستا برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی