عصر بازار

امیدواری سیف برای افزایش مبادلات بانکی میان ایران و نیوزیلند

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد مبادلات بانکی میان ایران و نیوزیلند افزایش پیدا کند.

امیدواری سیف برای افزایش مبادلات بانکی میان ایران و نیوزیلند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ولی الله سیف پس از نشست با وزیر تجارت نیوزیلند در مصاحبه مطبوعاتی افزود: نشست خوبی با وزیر تجارت نیوزیلند داشتیم که مذاکراتی در بحث تقویت روابط و ایجاد زمینه های ارتباط نزدیک میان بانک های دو کشور صورت گرفت.
    وی گفت: با توجه به سابقه ارتباط گذشته تجاری میان دو کشور و همچنین ارتباطات نظام بانکی، زمینه هایی برای ارتباط مجدد وجود دارد.
    سیف به سابقه تاریخی میان دو کشور اشاره کرد و افزود: قبل از تحریم روابط خوبی در بعد تجاری صادرات و واردات میان دو کشور وجود داشت و بانک ها هم روابط کارگزاری مناسبی داشتند و اکنون با توجه به اظهار علاقمندی دو طرف مقرر شد حجم مبادلات مجدد گسترش پیدا کند و بانک ها بتوانند مجدد با برقراری روابط کارگزاری وظیفه تسویه این مبادلات را به عهده گیرند.
    وی گفت: ما در این دیدار از رئیس کل بانک مرکزی نیوزیلند هم دعوت کردیم تا در آینده نزدیک به ایران بیاید تا برای اجرا نشدن برخی موارد تصمیم گیری شود.
    وزیر تجارت نیوزیلند هم در این مصاحبه مطبوعاتی به روابط میان ایران و نیوزیلند و تأسیس سفارتخانه نیوزیلند در سال 1975 در ایران اشاره کرد و گفت: در دیدار وزیر امور خارجه ایران در نیوزیلند مقرر شد حجم روابط تجاری میان دو کشور به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند و این افزایش نیازمند این است که روابط تجاری میان دو کشور شتاب بیشتری بگیرد و بخش های تجاری، شناخت های بیشتری از هم داشته باشند.
    تد مک کلی افزود: از آقای سیف تشکر می کنم که در جلسه امروز نظام بانکی ایران را برای ما شفاف بیان کرد و در این جلسه از مقامات نظام بانکی نیوزیلند هم دعوت شد تا به ایران بیاید و امیدواریم این مذاکرات در تسریع روابط دو کشور کمک کند.
    وی گفت: نظام بانکی نیوزیلند خصوصی است و ما موضع دولتمان را به نظام بانکیمان ابلاغ کردیم و به آنان گفتیم که تحریم ها لغو شده است.
    وزیر تجارت نیوزیلند افزود: می دانیم که پس از رفع تحریم ها ارتباط ایران با نظام بانکی جهان بهتر شده و حضور من هم در این سفر نشان دهنده علاقمندی دولتم برای ارتقاء روابط است.
    وی گفت: آژانس اعتبار صادراتی نیوزیلند امسال ایران را جزو طرف های قرارداد خود گنجانید و در هیئتی که امروز تشکیل جلسه دادیم 25 فعال تجاری با همتایان خود دیدار کردند و رضایت داشتند و امیدواریم این فعالان تجاری بتوانند پیام خود را به دولت و بانک های نیوزیلند انتقال دهند و آنان را برای هرچه بهتر شدن روابط تشویق کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو