عصر بازار

/لایحه بودجه ۹۶/

تکلیف جدید دولت برای درج قیمت روی سیگار

عصر اعتبار- در لایحه بودجه سال آینده دولت وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کرده، از ابتدای سال آینده قیمت خرده‌فروشی انواع سیگار و مواد دخانی را روی پاکت محصول اعلام کند، در حالی که این قانون تاکنون اجرایی نمی‌شد.

تکلیف جدید دولت برای درج قیمت روی سیگار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، لایحه بودجه سال 1396 امروز از سوی رئیس‌جمهور به مجلس تقدیم شد که براساس بند «2» تبصره «7» لایحه بودجه سال آینده وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای سال آینده موظف شده است "قیمت خرده‌فروشی انواع سیگار و محصول دخانی مأخذ محاسبه مالیات موضوع این بند را به مراجع ذی‌ربط و برای درج روی پاکت محصول اعلام کند".

    در حالی که این قانون تاکنون به صورت ناقص اجرا می‌شد و تنها تاریخ تولید سیگار روی پاکت آن درج می‌شد و جای قیمت آن خالی بود و کارخانه‌های تولیدکننده سیگار تنها به نوشتن کلمه ریال اکتفا می‌کردند.

    همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده تا امکان دسترسی بر خط سازمان امور مالیاتی کشور به سیستم اطلاعاتی واردات، تولید و توزیع سیگار و انواع محصول دخانی را فراهم کند و در بند «3» و «4» همین تبصره آمده است که مالیات سیگار و محصولات دخانی تابع کلیه احکام مقرر در قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود و سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است مالیات موضوع این تبصره را وصول و آن را به ردیف درآمدی مشخص شده این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

    در بند «4» تبصره «7» لایحه بودجه 1396 نیز آمده است: «با لازم‌الاجرا شدن این قانون کلیه مالیات و عوارض بر تولید و واردات انواع سیگار و محصولات دخانی به استثنای مالیات بر ارزش افزوده، حقوق ورودی، حق انحصار و بند «ب» ماده «69» قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) لغو می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی