عصر بازار

/لایحه بودجه ۹۶/

هدفمندی یارانه‌ها باز هم بدون جزئیات به بودجه آمد

عصر اعتبار- گر چه تبصره (۱۴) لایحه بودجه سال آینده به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص دارد، اما به مانند لایحه سال ۱۳۹۵ خبری از جزئیات آن نیست.

هدفمندی یارانه‌ها باز هم بدون جزئیات به بودجه آمد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»ب نقل از ایسنا، تبصره (14) لایحه بودجه امسال به قانون هدفمندی یارانه‌ها اختصاص دارد که بر مبنای آن فقط رقم 48 هزار میلیاردی ناشی از درآمد اصلاح قیمت کالا و خدمات در آن گنجانده شده است.

    در این تبصره آمده است که در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به دولت اجازه داده می‌شود که در سال 1396 هم از محل درآمدهای حاصل از اصلاح قیمت کالا و خدمات تا مبلغ 48 هزار میلیارد تومان و ردیف‌های یارانه‌ای این قانون با استفاده از انواع روش‌های پرداخت نقدی و غیرنقدی به خانوارهای هدف و نیازمند و ارائه‌ خدمات حمایتی و همچنین کمک به بخش تولید و اشتغال اقدام کند.

    در شرایطی جزئیات منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها برای سال بعد فعلا مبهم است که به هر صورت آنچه که در برنامه ششم توسعه به تصویب می‌رسد نیز به عنوان مبنایی برای اجرایی شدن این قانون در سال آینده خواهد بود.

    از سویی دیگر در لایحه سال جاری نیز جزئیاتی از هدفمندی یارانه‌ها منتشر نشد، اما در ادامه و در بررسی لایحه در مجلس موضوع مورد بحث بین نمایندگان و دولت قرار گرفت و منابع و مصارف هدفمندی و نحوه‌ اجرای آن در قانون قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی