عصر بازار

با رایزنی های کمیسون سرمایه گذاری اتاق تعاون ایران،

قراردادهای خرید دین در بانک توسعه تعاون اجرایی می شود

عصر اعتبار- رضا علیخانزاده رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار اتاق تعاون ایران از اجرایی شدن تسهیلات خرید دین در شعبه های بانک توسعه تعاون از تیرماه سالجاری خبر داد.

قراردادهای خرید دین در بانک توسعه تعاون اجرایی می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، با پیگیری های انجام شده توسط کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار، دستورالعمل تسهیلات خرید دین در بانک توسعه تعاون اجرایی می شود.

    بر این اساس، پیگیری های کمیسیون سرمایه گذاری اتاق تعاون ایران با بانک توسعه تعاون در خصوص اجرایی شدن شرایط خرید دین در بانک مذکور، به اجرایی شدن این دستورالعمل منجر شده است.

    به گفته رضا علیخانزاده رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار اتاق تعاون ایران، خرید دین می تواند سرمایه در گردش مورد نیاز بنگاه های اقتصادی را تامین کند.

    حسن تاجیک مدیر امور اعتباری و سرمایه گذاری بانک توسعه تعاون اعلام کرد دستورالعمل تسهیلات خرید دین تیرماه سالجاری از سوی امور طرح و برنامه بانک به واحدهای اجرایی ابلاغ شده همچنین شرایط اجرایی تسهیلات خرید دین جهت تامین نیازهای کوتاه مدت مشتریانی که درمقابل فروش کالای تجاری، تولید یا ارائه خدمات، اسناد تجاری در اختیار دارند، در اصلاحیه سیاست های اعتباری سالجاری گنجانده و در آبان ماه سالجاری به کلیه واحدها ابلاغ شده است.

    یادآور می شود در جلسات مشترک بانک توسعه تعاون با کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب کار اتاق تعاون ایران، مقرر شده بود که بانک توسعه تعاون تا اول تیرماه سالجاری شرایط خرید دین را در شعب خود محقق کند.

    گفتنی است، تسهیلات خرید دین، تسهیلاتی است که در آن بانک (شخص ثالث) با اعطای تسهیلات، نسبت به خرید اسناد و اوراق تجاری صادره از سوی اشخاص حقیقی وحقوقی (بدهکار) از ذینفع این اوراق(داین) به قیمتی کمتر از مبلغ اسمی آنها اقدام و در سررسید اسناد و جهت آنها را از بدهکار وصول می کند، این اسناد می تواند چک و سفته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی