عصر بازار

جزئیات پرداخت تسهیلات جدید اشتغال به روستائیان

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تشریح جزئیات تسهیلات ۱.۵ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای اشتغال مناطق محروم و روستائیان گفت: سقف این تسهیلات برای هر طرح اشتغالزا ۵ میلیارد تومان است.

جزئیات پرداخت تسهیلات جدید اشتغال به روستائیان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، اصغر نورالله زاده با تشریح جزئیات تسهیلات 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان با اولویت مناطق محروم، مناطق مرزی و عشایر گفت: خوشبختانه یک فوریت این لایحه در جلسه دیروز صحن علنی مجلس به تصویب رسید که می‌تواند در رونق اشتغال این مناطق کمک کند.

    وی با بیان اینکه این تسهیلات به افراد پرداخت نمی‌شود بلکه به طرح‌های اشتغالزا پرداخت خواهد شد گفت: قرار است معادل ریالی 1.5 میلیارد دلار یعنی حدود 5 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغالزا در روستاها و مناطق محروم با کارمزد 4 درصد پرداخت شود.

    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه متقاضیان از زمان دریافت تسهیلات یک سال فرصت دارند تا طرح خود را اجرا کنند گفت: این طرح‌ها می‌تواند شامل احداث یک واحد تولیدی یا تامین و تجهیز ماشین‌آلات صنعتی و تولیدی باشد و تسهیلات نیز به صورت مرحله‌ای به تناسب پیشرفت فیزیکی طرح مورد نظر پرداخت می‌شود.

    نورالله زاده، سقف پرداخت تسهیلات برای یک طرح را 5 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: حداقل آورده متقاضیان برای تسهیلات کمتر از 100 میلیون تومان، باید 10 درصد از تسهیلات درخواستی باشد به عنوان مثال اگر فردی تقاضای دریافت 100 میلیون تومان برای طرحی داشته باشد باید حداقل 10 میلیون تومان آورده داشته باشد.

    این مقام مسئول، حداقل آورده متقاضیان برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی بیش از 100 میلیون تومان را 20 درصد از کل تسهیلات درخواستی عنوان کرد و گفت: افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند متقاضی این تسهیلات باشند، ضمن اینکه حتی چند فرد در یک روستا یا مناطق محروم می‌توانند با مشارکت یکدیگر نسبت به دریافت یک فقره تسهیلات اقدام کنند تا ضمن تقسیم حداقل آورده بین متقاضیان، اشتغال منطقه مورد نظر نیز با اشتغال افراد رونق بیشتری بگیرد.

    نورالله زاده با بیان اینکه مدت بازپرداخت این تسهیلات حداقل 3 سال و حداکثر 5 سال تعیین شده است اظهار امیدواری کرد تا پرداخت این تسهیلات از صندوق توسعه ملی در اشتغال روستاها، مناطق محروم، مناطق مرزی و عشایری تحرک ایجاد کند.

    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، با بیان اینکه این صندوق و چند بانک پرداخت تسهیلات را بر عهده دارند، گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان‌ها 8 درصد است اما این به معنای وضعیت مناسب روستاها در اشتغال نسبت به شهرها نیست چراکه نرخ بیکاری کمتر در روستاها نسبت به مناطق شهری، به دلیل مهاجرت روستائیان به شهرها برای اشتغال است.

    نورالله زاده با انتقاد از نگاه صرفا کالبدی و فیزیکی به مناطق روستایی گفت: امروز باید در کنار رونق کالبدی روستاها و توسعه زیرساخت‌ها، نگاه کسب و کار را نیز در این مناطق جاری کرد که برای اولین بار پس از انقلاب با پرداخت این تسهیلات به طرح‌های اشتغالزای روستایی،  به این موضوع توجه شده است.

    وی با اشاره به جمعیت قابل توجه 24 میلیونی مناطق محروم و روستائیان در کشور گفت: بنابراین تسهیلات 5 هزار میلیارد تومان برای اشتغال این مناطق به نسبت این جمعیت عدد قابل توجهی نیست اما می‌تواند تاثیر قابل قبولی در رونق اشتغال این مناطق داشته باشد.

     لایحه پرداخت معادل ریالی 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستائیان با اولویت مناطق محروم، مناطق مرزی و عشایر اواخر آبان از سوی دولت به مجلس ارائه شد و در جلسه علنی دیروز یک فوریت آن به تصویب رسید تا بررسی این لایحه در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قرار بگیرد.

    جزئیات نحوه پرداخت این تسهیلات پس از تصویب در صحن علنی مجلس از سوی دولت تعیین می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو