عصر بازار

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبرداد

افزایش ۱۷.۸۴ درصدی صادرات و بهبود ۱۳۹ میلیون دلاری تراز تجاری کشاورزی در سال ۹۵

عصر اعتبار- معاون وزیر جهاد کشاورزی از افزایش ۱۷.۸ درصدی صادرات و بهبودی ۱۳۹ میلیون دلاری تراز تجاری کشاورزی در سال ۹۵ خبرداد.

افزایش ۱۷.۸۴ درصدی صادرات و بهبود ۱۳۹ میلیون دلاری تراز تجاری کشاورزی در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، عبدالمهدی بخشنده اظهار داشت: صادرات بخش کشاورزی از ابتدا تا انتهای مهر ماه سال جاری 17.84 درصد به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال 94 افزایش نشان می دهد.

    معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: صادرات محصولات کشاورزی از دو میلیون و 729 هزار تن در هفت ماهه سال 94 به سه میلیون و 216 هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

    وی افزود: صادرات بخش کشاورزی در مدت یاد شده معادل سهم 4.45 درصد از کل وزن و 11.55 درصد از کل ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی است.

    بخشنده اظهار داشت: در این مدت بیشترین میزان صادرات بخش کشاورزی به لحاظ وزنی مربوط به زیر بخش زراعی با سهم 65.75 درصد، باغی 17.64 درصد و دام و طیور با سهم 15 بوده است.

    وی با بیان این که به لحاظ ارزشی بیشترین میزان صادرات بخش کشاورزی کشور مربوط به زیر بخش باغی با سهم 41.66 درصد بوده است، سهم صادرات محصولات دام و طیور را به لحاظ ارزش 26.61 درصد و زراعی را 26 درصد اعلام کرد.

    معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد که صادرات در بخش های دام و طیور نسبت به مدت مشابه سال 94 از نظر وزنی 0.85 درصد افزایش و به لحاظ ارزشی 7 درصد کاهش، دامپزشکی به لحاظ وزنی 14 درصد و ارزشی 121 درصد افزایش و شیلات نیز 60.3 درصد از نظر وزنی و 52.5 درصد ارزشی افزایش نشان می دهد.

    وی ادامه داد: طی این مدت بخش زراعی نیز به لحاظ وزنی 18 درصد افزایش و ارزشی 16 درصد کاهش و بخش باغبانی از نظر وزنی 33.3 درصد و ارزشی نزدیک به 3 درصد با افزایش همراه بوده است.

    بخشنده پنج قلم عمده صادراتی به لحاظ وزنی در مهر ماه سال جاری را هندوانه، گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، سیب زمینی تازه یا سرد کرده، پیاز و موسیر و سیب تازه عنوان کرد.

    به گفته وی پنج قلم عمده وارداتی در این مدت مربوط به ذرت دامی،لوبیای سویا، سایر به صورت دانه بجز گندم دامی، کنجاله و سایر آخال های جامد از سویا و جو با استثنای بذر بوده است.

    معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: واردات بخش کشاورزی نیز از ابتدای امسال تا مهر ماه به لحاظ وزنی کاهش 6.21 درصدی داشته است.

    وی گفت: تراز تجارت خارجی بخش کشاورزی تا انتهای مهر ماه سال جاری نزدیک به 139 میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود یافته است.

    بخشنده تصریح کرد: تراز تجارت خارجی بخش کشاورزی تا انتهای مهر ماه امسال 2.06 میلیارد دلار منفی بوده که در مقایسه با رقم منفی 2.2 میلیارد دلاری مدت مشابه سال قبل، حدود 139 میلیون دلار بهبود نشان می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو