عصر بازار

ظریف :

در چین بحث‌های مهم بانکی خواهیم داشت

عصر اعتبار- محمد جواد ظریف تاکید کرد: امروز این اراده سیاسی را داریم که به عنوان یک شریک راهبردی با چین تعامل داشته و همکاری کنیم.

در چین بحث‌های مهم بانکی خواهیم داشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ظریف صبح روز دوشنبه هنگام ورود به فرودگاه پکن در جمع خبرنگاران  به تشریح اهداف این سفر پرداخت و گفت: چین در زمان سختی (زمان تحریم‌ها) کنار ایران بود و امروز این اراده سیاسی را داریم  که به عنوان  یک شریک راهبردی با این کشور تعامل داشته و همکاری و فعالیت کنیم.

    وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سطح روابط سیاسی دو کشور تصریح کرد:  تلاش داریم روابط اقتصادی دو کشور را به سطح راهبردی ارتقا دهیم. ظریف با اشاره به این که او را در این سفر یک هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی همراهی می‌کنند ادامه داد: در جریان این سفر با وزیر خارجه چین و برخی دیگر از مقامات این کشور  در مورد مسائل دو جانبه و دیگر موضوعات رایزنی وگفت وگو  خواهیم داشت.

    وی مسائل بانکی را یکی دیگر از محورهای گفت‌وگوی خود و هیات همراهش  با مقامات چینی در جریان این سفر عنوان کرد و افزود: در این سفر بحث‌های مهم بانکی خواهیم داشت. در چند ماه گذشته گشایش‌های خوبی در این حوزه بین دو کشور ایجاد شده است. البته برخی از مسائل وجود دارد که باید در مورد رفع آنها رایزنی و گفت‌وگو کنیم و برخی مسائل این حوزه در روابط بین دو کشور باید تقویت شود.

    این دیپلمات  ایرانی مطرح در عرصه جهانی هیات اقتصادی همراهش در این سفر را قوی توصیف کرد و افزود: به همت معاون علمی  رییس جمهور در این سفر علاوه برتعدادی از تجار و کارافرینان، نمایندگانی از 18 شرکت دانش بنیان  نیز در این سفر حضور دارند که اکثر آنها جوان هستند. وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به تشریح پتانسیل‌های موجود بین دو کشور  جهت گسترش روابط در بخش‌های مختلف به خصوص همکاری‌های اقتصادی پرداخت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی