عصر بازار

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد

اجرای طرح حذف دفترچه‌های درمانی از مهمترین برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی

عصر اعتبار- معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی اجرای طرح حذف دفترچه‌های درمانی در مراکزملکی این سازمان را از مهمترین برنامه‌های پیش روی سازمان تأمین اجتماعی دانست که اجرای آن تأثیر هدفمندی بر مدیریت منابع و مصارف سازمان خواهد داشت.

اجرای طرح حذف دفترچه‌های درمانی از مهمترین برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر محمد علی همتی در مراسم تودیع و معارفه مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان افزود: این طرح در سه مرکز به صورت پایلوت انجام شد و از هفته گذشته نیز در شش استان آغاز شده است.

    همتی اظهار کرد: بیمه شدگان و افراد تحت پوشش سازمان توجه داشته باشند که فعلاً در مراجعه به بیمارستانها و درمانگاه‌های ملکی سازمان تأمین اجتماعی که این طرح اجرانشده است باید دفترچه بیمه خود را به همراه داشته باشند تا برای دریافت خدمات درمانی دچار مشکل نشوند .

    وی گفت: هم اکنون سازمان تامین اجتماعی دارای 80 بیمارستان و 279 درمانگاه و مرکز درمانی است و نحوه پذیرش بیمار در این مراکز همچنان به شیوه گذشته با دفترچه تأمین اجتماعی انجام می‌گیرد.

    معاون درمان سازمان تامین اجتماعی درخصوص اجرای طرح حذف دفترچه های درمانی گفت: پس از اینکه بیمار در درمانگاه پذیرش شد و پزشک او را معاینه کرد اطلاعات پزشکی بیمار در نسخه به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود و بیمار بدون دفترچه با مراجعه به داروخانه می‌تواند داروهای خود را دریافت کند .

    وی افزود: همچنین برای بیمار این امکان وجود دارد که از خدمات پاراکلینیکی هم استفاده کند. دکتر همتی با بیان اینکه این طرح با هدف کاهش هزینه‌ها برای تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تحت پوشش تأمین اجتماعی انجام می‌شود، اظهار داشت: صدور کارت هوشمند در دستور کار سازمان قرار دارد و در حال حاضر در یکی از استان ها بصورت آزمایشی انجام شده و برای کلیه استان ها به زودی عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

    معاون درمان سازمان تامین اجتماعیگفت: امسال 80 بیمارستان ملکی این سازمان در طرح ارتقای هتلینگ قرار دارند که تاکنون این طرح در22بیمارستان انجام شد و رضایت مندی خوبی به همراه داشت.

    همتی هدف از اجرای این برنامه را ایجاد رضایتمندی مراجعان و کارکنان در مراکز درمانی این سازمان عنوان کرد.

    وی با اشاره به اینکه بیش از 40میلیون نفر از جمعیت کشور از خدمات تامین اجتماعی برخوردار هستند، افزود: سازمان تامین اجتماعی دارای 80بیمارستان ملکی در سراسر کشور است که این مراکز بیش از 10 هزار تخت بستری دارند که این تعداد یک دهم تخت های بستری کل کشور را تشکیل می دهند.

    دکتر همتی با بیان اینکه در بخش درمان غیر مستقیم با 45 هزار مرکز درمانی طرف قرار داد هستیم، گفت: از این تعداد 859 بیمارستان دولتی و خصوصی، 25 هزار مطب پزشک و 20 هزار مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی هستند.

    وی ارتقای کیفیت خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی را از برنامه های مهم این بخش دانست که در حال اجرا است.

    همتی گفت: استقرار نظام اطلاعات مدیریت، سامانه الکترونیک تامین و خرید خدمات درمانی، تداوم استقرار استانداردهای اعتبار بخشی از برنامه های عملیاتی بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در سال جاری است.

    معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در رابطه با طرح ادغام درمان تامین اجتماعی گفت: این طرح پس از بررسی کارشناسی در کمیسیون تلفیق مجلس رای نیاورد و منتفی شد.

    همتی ارتقاء ناوگان آمبولانس را از دیگربرنامه‌های سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: در این راستا ٥ دستگاه آمبولانس به استان هرمزگان اختصاص یافت.

    وی عمده جهت گیری سازمان تامین اجتماعی را توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، مناطقی که جامعه کارگری زیادی دارد، عنوان کرد.

    براساس گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، گفتنی است، در مراسم تودیع و معارفه مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان، دکتر همتی معاون درمان، تاج الدین معاون حقوقی و امور مجلس، ضیغمی مشاور مدیرعامل، حقیری زاده مشاور عالی استانداری و سلیمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی