عصر بازار

حداکثر قیمت هر کیلو زعفران چقدر است؟

عصر اعتبار- عضو شورای ملی زعفران گفت: در حال حاضر حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۵ میلیون و حداکثر قیمت آن ۶ میلیون تومان است.

حداکثر قیمت هر کیلو زعفران چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در خصوص زمان اتمام برداشت زعفران گفت: طبق روال همه ساله برداشت طلای سرخ در برخی نقاط گرمسیری تا 10روز آینده به پایان می رسد.

    وی ادامه داد: براساس گزارشات میدانی پیش بینی می شود ، تولید زعفران حداقل با افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته همراه باشد.

    این عضو شورای ملی زعفران با اشاره به قیمت زعفران در بازار گفت: در شرایط فعلی نرخ زعفران به سبب سرمازدگی و نبود برنامه ریزی برای فروش همچنان بالا است به طوریکه هرکیلو زعفران حداقل با قیمت 5 میلیون و حداکثر 6 میلیون تومان به فروش می رسد.

    وی در خصوص طرح ملی بهبود تولید، فرآوری و صادرات زعفران تصریح کرد: این طرح در چند سال اخیر از سوی شورای ملی زعفران در دو استان خراسان رضوی و جنوبی اجرا شد که به سبب نبود حمایت های کافی از سوی وزارت جهاد و کمبود منابع مالی متوقف شد.

    پایان برداشت زعفران تا 10 روز دیگر

    غلامرضا میری نائب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه برداشت زعفران 10 روز دیگر به پایان می رسد، گفت: براساس آمار وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید زعفران در سال جاری 360 تن برآورد شده است.

    وی از ثبات قیمت طلای سرخ طی روزهای اخیر خبر داد و افزود: در حال حاضر نرخ هر کیلو محصول بین  4 میلیون و 650 هزار الی 6 میلیون تومان در نوسان است.

    میری ادامه داد: با توجه به حضور دلالان در بازار و خرید محصول از کشاورزان و ذخیره آن در خانه ها نمی توان اظهار نظری درباره پیش بینی قیمت برای روزهای آتی داشت.

    نائب رئیس شورای ملی زعفران در پاسخ به این سوال که سرما و یخبندان اخیر چه میزان خسارات به مزارع زعفران وارد کرد، اظهار داشت: بیش از 90 درصد محصول تا قبل از شروع سرما و یخبندان جمع آوری شده که از این رو این خسارت ناشی از سرما و برف بسیار جزئی بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو