عصر بازار

در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی سازمان حج و زیارت

بیمه نبودن ۵۰ درصد زائرین اربعین امسال

عصر اعتبار- در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت شناسایی و رفع آسیب‌های مهم مراسم اربعین امسال مورد تاکید قرار گرفت.

بیمه نبودن ۵۰ درصد زائرین اربعین امسال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت شناسایی و رفع آسیب‌های مهم مراسم اربعین امسال مورد تاکید قرار گرفت.
    این نشست به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر تشکیل شد نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با تاکید بر لزوم آسیب شناسی مراسم اربعین امسال، تصریح کرد: بحمدالله مراسم اربعین حسینی آبرومند برگزار شد اما آسیب‌های مهمی که وجود داشت باید از هم اکنون بررسی و برای سال آینده و سال‌های بعد الگویی طراحی شود که مشکلات برطرف شود.

    وی با اشاره به حوادثی که در مراسم اربعین امسال رخ داد، افزود: باید با تلاش گسترده آسیب‌ها را به حداقل برسانیم و با خدمات رسانی بهتر و قوی تر رضایت مردم را جلب کنیم و این امر می طلبد که دست در دست هم دراین مسیر گام برداریم.

    در ادامه این جلسه سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، حمید محمدی معاون حج، عمره و عتبات، محسن نظافتی مدیر کل عتبات، مصطفی قاسمی مشاور رئیس سازمان حج درامور توسعه زیرساخت‌های عتبات عالیات و محمد جواد دانشیار مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج در عراق درباره آسیب‌های مراسم اربعین امسال گزارش دادند.
    در این جلسه اعلام شد حدود 50 درصد افرادی که خارج از سامانه سماح روادید سفر به عراق را دریافت کردند بیمه نشده بودند که این امر با توجه به حوادثی که در سامرا، حله و تصادفات در شهرهای مختلف عراق روی داد مشکلاتی را ایجاد کرده است.
    حمید محمدی معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در گزارش خود اعلام کرد که از میان 1255925 زائری که در سامانه سماح برای حضور در مراسم اربعین ثبت نام کردند 27 درصد زن و 73 درصد مرد بودند و از این تعداد پس از تکمیل مراحل ثبت نام 1061935 نفر درخواست صدور ویزا داشتند.
    وی افزود: متاسفانه امسال از قابلیت‌های سامانه سماح بطور کامل استفاده نشد ولی باید راهکار مناسب اندیشیده شود تا در سال آینده قابلیت‌های این سامانه به صورت کامل اجرایی و عملیاتی شود.
    در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تلاش و زحمات دست اندرکاران برگزاری مراسم اربعین امسال را قابل تقدیر دانست و در عین حال تاکید کرد: با توجه به اینکه سیل مشتاقان زیارت اربعین در حال افزایش است گزارش کاملی درخصوص آسیب‌های مراسم اربعین ظرف دو هفته آینده تهیه و ارائه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی