عصر بازار

تجارت ۹ میلیارد یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۹ ماه

عصر اعتبار- مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ۹ ماهه ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۶ با رشد ۶۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۹.۱۱ میلیارد یورو رسید.

تجارت ۹ میلیارد یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۹ ماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی پایگاه خبری کمیسیون اروپا(یورو استات) نشان می دهد مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در 9 ماهه نخست سال جاری میلادی رشد 63 درصدی داشته است و به 9.11 میلیارد یورو رسیده است.

    مبادلات تجاری دو طرف در 9 ماهه نخست سال 2015 بالغ بر 5.577 میلیارد یورو اعلام شده بود.

    بر اساس این گزارش در پی ازسرگیری واردات نفت ایران توسط اتحادیه اروپا واردات این اتحادیه از ایران رشد قابل ملاحظه ای داشته است. کشورهای اروپایی در 9 ماهه نخست سال 2015 تنها 898 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بودند که این رقم در مدت مشابه سال جاری با افزایش حدود 4 برابری به 3.48 میلیارد یورو افزایش یافته است.

    صادرات اتحادیه اروپا به ایران در 9 ماهه نخست امسال نیز با رشد 20 درصدی به 5.63 میلیارد یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در 9 ماهه نخست سال 2015 بالغ بر 4.679 میلیارد یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

    در نهمین ماه سال جاری میلادی واردات اتحادیه اروپا از ایران 827 میلیون یورو و صادرات به ایران 778 میلیون یورو اعلام شده است. واردات اتحادیه اروپا از ایران در سپتامبر سال 2015 بالغ بر 84 میلیون یورو و صادرات به ایران در این ماه 511 میلیون یورو بوده است .

    بر این اساس واردات اتحادیه اروپا از ایران در سپتامبر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 10 برابر شده است. صادرات اتحادیه اروپا به ایران نیز در این ماه رشد 52 درصدی داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی