عصر بازار

رییس اتاق بازرگانی:

رفت و آمد تجار بین دو کشور تسهیل شود

عصر اعتبار- وزیر خارجه بعدازظهر امروز به وقت محلی در اجلاس تجاری ایران و چین که به همت سفارت جمهوری اسلامی در پکن برگزار شد، شرکت کرد.

رفت و آمد تجار بین دو کشور تسهیل شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در این نشست تعدادی از تجار ایرانی و چینی از دو بخش خصوصی و دولتی حضور دارند.

    در ابتدای این نشست غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی ایران در سخنانی با اشاره به سند 25 ساله همکاری برای ارتقای سطح روابط تجاری ایران و چین گفت: چین باید کمک کند که موانع پیش‌رو برداشته شود.

    او با توجه به مراوده تجاری فراوان میان ایران و چین و حضور شرکت‌های فراوان چینی در ایران گفت: چین شریک تجاری اول ماست و امیدواریم شریک اول باقی بماند.
    شافعی با اشاره به این که می‌توان زمینه‌ای را فراهم کرد محصولات چینی در ایران تولید و محصولات ایرانی به دیگر نقاط جهان صادر شوند، گفت: ایران به چین به عنوان متعهد استراتژیک نگاه کرده و بازار امن دو کشور می‌تواند مزایایی برای کشورهای منطقه باشد.
    وی گفت که نیروی انسانی تحصیل کرده، مقررات حمایت از سرمایه‌گذاری و وضعیت سیاسی با ثبات ایران در کنار تجربه شرکت‌های چینی در ایران می‌تواند رقابت‌های اقتصادی به همراه داشته باشد.

    شافعی تصریح کرد: کشور چین می‌تواند در ساخت شهرک‌های صنعتی در مناطق آزاد اقتصادی ایران مشارکت داشته باشد.
    او تاکید کرد: از آن‌جا که چین در دوران تحریم روابط اقتصادی خود را بر ایران گسترش داده،‌ سزاوار است که در پس از تحریم‌ها نیز نقش خود را در اقتصاد ایران گسترش دهد.
    شافعی با اشاره به تسهیلاتی که ایران برای تجارت و ورود شهروندان  چینی ارایه کرده، گفت: امیدواریم چین در مورد صدور روادید تجاری اقدامات اساسی‌تری به عمل بیاورد.

    او هم‌چنین در بخشی دیگر از صحبت‌هایش بر اهمیت تسهیل رفت و آمد بین تجار دو کشور تاکید کرد و بر آمادگی اتاق بازرگانی ایران جهت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ارتقای همکاری‌های تجاری دو کشور تاکید کرد.

    ظریف در این مراسم سخنرانی می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی