عصر بازار

ورود بانک مرکزی به فعالیت فین تک های فاقد مجوز

عصر اعتبار- معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک گفت: برخی فین تک های فاقد مجوز هم اکنون در حال فعالیت هستند اما در بخش هایی که تهدید وجود دارد، بانک مرکزی وارد شده است. این حوزه نیازمند یک قوانین خاص است که نهادهای مسئول در حال فعالیت بر این موضوع هستند.

ورود بانک مرکزی به فعالیت فین تک های فاقد مجوز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا از  ستاد خبری  ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، مهران محرمیان افزود: امنیت آسان یکی از مباحثی است که با همکاری اپراتورها در حال عملیاتی شدن است تا نگرانی مشتریان نسبت به استفاده از بانکداری الکترونیک رفع شود. زیرا جلوگیری از پیشرفت به دلیل ایجاد امنیت اقدامی نادرست است.

    وی اظهارداشت: هر چند تهدیدهایی در زمینه استفاده از بانکداری الکترونیک وجود دارد اما اینکه بخواهیم برای ایجاد امنیت از پیشرفت و نوآوری جلوگیری کنیم، اقدام اشتباهی است.

    وی ادامه داد: به عنوان نمونه درگیر موضوعی با عنوان "امنیت آسان" هستیم که هدف آن این است که برای ایجاد امنیت در پروژه امضا دیجیتال، با همکاری اپراتورها، فضای امنی برای استفاده مشتری از امضا دیجیتال ایجاد شود.

    محرمیان درباره تغییرات لازم در حوزه زیرساخت، گفت: اقدامات مناسبی در این باره انجام شده اما هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده ایم و ایجاد یک شبکه پایدار امن اختصاصی مدت ها است که در دستور کار بانک مرکزی و نهادهای ذی ربط قرار دارد اما اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

    معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک با اشاره به اینکه برخی مباحث در حوزه مراکز داده  بزرگ و درخور بانک ها قرار دارد، گفت: به نظر من در این حوزه نیاز به سرمایه گذاری های بیشتری وجود دارد، سرمایه گذاری هایی که بر مبنای دیدگاه های ابری باشد به این معنی که پلت فرم هایی ایجاد شود که در آن بانک های بزرگ از یک حوزه سرویس بگیرند و درعین کاهش هزینه ها، خدمات بهتری ارائه دهند .

    وی در پایان تاکید کرد: موضوع مهمی که باید به دنبال حل آن باشیم، فرهنگ سازی در این باره است زیرا مشتریان باید به این سیستم اعتماد داشته باشند.

    یادآور می‌شود، ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، 13 و 14 دی ماه 95 توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو