عصر بازار

برگزاری سمینار اوراق بهادار بیمه‌ای در پژوهشکده بیمه

عصر اعتبار- پژوهشکده بیمه سمینار اوراق بهادار بیمه ای را توسط پروفسور هنری لوبژه (Henri Loubergé) استاد اقتصاد دانشگاه ژنو و همچنین اعضای گروه پژوهشی مطالعات اقتصادی و مالی بیمه و با حضور کارشناسان و مدیرانی از حوزه‌های بیمه، بانک، بورس و همچنین برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری برگزار کرد.

برگزاری سمینار اوراق بهادار بیمه‌ای در پژوهشکده بیمه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، این سمینار با هدف معرفی اوراق بهادار بیمه ای و ارائه کلیات طرح پژوهشکده به فعالان بازار بیمه و بازار سرمایه ایران و آشنا نمودن آنها با ادبیات و نحوه عملکرد این اوراق برگزار شد.
    در این سمینار پرفسور لوبژه، ضمن معرفی اوراق بهادار بیمه‌ای و تاریخچه‌ای از چگونگی پیدایش و به‌کارگیری آن در جهان، از اوراق قرضه حوادث طبیعی و بعضی دیگر از اوراق بهادار بیمه ای به عنوان ابزاری برای انتقال ریسک‌های بیمه‌ای به بازار سرمایه نام برد و تجربیات دنیا را در استفاده از آنها بیان کرد. وی با توجه به بروز حوادث طبیعی در ایران، بر ضرورت استفاده از ابزار اوراق قرضه برای انتقال ریسک‌های بیمه‌ای تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های ایران در حوزه عملیات بیمه‌ای به‌گونه‌ای است که می‌تواند با استفاده از تجارب موجود بین‌المللی این اوراق قرضه را با موفقیت عملیاتی نماید.
    این گزارش می‌افزاید: در ادامه این نشست، دکتر فرزان خامسیان و دکتر مریم اثنی عشری اعضای گروه مطالعات اقتصادی و مالی بیمه پژوهشکده بیمه بخشی از تحقیقات خود در زمینه نیازهای بازار بیمه ایران برای استفاده از اوراق بهادار بیمه ای را مطرح کرده و به معرفی 8 نوع اوراق بهادار بیمه ای متناسب با نیاز بازار ایران و ارائه مدل مفهومی برای هرکدام پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی