عصر بازار

با دعوت رئیس کل بیمه مرکزی

نشست هم اندیشی مدیران ارشد صنعت بیمه و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد

عصر اعتبار- تشکیل کارگروه مشترک کمیسیون اقتصادی با صنعت بیمه، مهمترین دستاورد این نشست هم اندیشی با هدف افزایش تعامل صنعت بیمه و مجلس شورای اسلامی ایران در شب گذشته بود.

نشست هم اندیشی مدیران ارشد صنعت بیمه و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر همتی رئیس کل بیمه مرکزی ضمن قدردانی از رئیس و اعضاءکمیسیون اقتصادی مجلس که این فرصت را در اختیار صنعت بیمه قرار دادند، هدف از برگزاری این نشست را برقراری ارتباط دوسویه و اثر گذار میان صنعت بیمه و مجلس دانست و گفت: بسیار خوشحالم که اولین جلسه این نشست دریک فضای کاملا کارشناسی  با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی برگزار و مسائل مهمی مطرح شد.

    دکتر همتی، تشکیل کمیته مشترک صنعت بیمه و کمیسیون اقتصادی مجلس را از مهمترین دستاوردهای این نشست دانست و افزود: این کارگروه می تواند نقش موثری در پیشبرد و توسعه صنعت بیمه ایفا کند.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

    آمادگی کمیسیون اقتصادی مجلس برای خدمت به توسعه و ارتقاء بیمه های بازرگانی

    در ادامه دکتر محمدرضا پورابراهیمی داورانی در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با رئیس کل و اعضای هیأت عامل بیمه مرکزی و مدیران عامل شرکت بیمه، دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران و مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی با تبریک روز بیمه گفت: علاقمندیم برای توسعه صنعت بیمه تعاملات لازم را با مدیران این صنعت انجام دهیم تا مشکلات صنعت بیمه رفع شود و باید رویکردی همه جانبه اتخاذ شود تا در زمینه های مختلف مشکلات صنعت بیمه ارزیابی و رفع شود البته در این زمینه مجلس قانونی در رابطه با بیمه شخص ثالث مصوب کرد که سهم عمده ای می تواند در رفع برخی از مسائل داشته باشد.

    وی ادامه داد: تعامل و همکاری صنعت بیمه با کمیسیون اقتصادی باعث می شود از ظرفیت مجلس در ارتقاء صنعت بیمه استفاده شود.

    دکتر پورابراهیمی افزود: باید ساختارها اصلاح شود و مردم از میزان ریسک شرکت های بیمه ای اطلاع داشته باشند، همچنین به رتبه بندی شرکت های بیمه ای و حضور بیمه های خارجی توجه شود .

    وی با اشاره به لزوم توجه به نرخ های بازده سرمایه گذاری در صنعت بیمه افزود: باید نظارت در خصوص مسائل شرکت های بیمه ای موثر باشد و به موضوع شفافیت در این صنعت بیشتر پرداخته شود.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس آمادگی لازم را برای رفع چالش های صنعت بیمه دارد تا زمینه ارائه خدمات بهتر به مردم فراهم شود.

    پورابراهیمی در پایان گفت: با تشکیل کارگروه مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و صنعت بیمه زمینه برای رفع مشکلات فراهم می شود.

    در ادامه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نظرات و سوالات خود را از مدیران ارشد بیمه بیان کردند که تقویت نظارت بر شرکت های بیمه، اهمیت توجه به صنعت بیمه، لزوم ارائه گزارش نحوه هزینه کرد عوارض دریافتی از بیمه ها، حل مشکلات صنعت بیمه و بررسی عدم مطابقت محصولات بیمه ای با نیازهای جامعه، تاکید بر لزوم توجه به موضوع نوآوری در صنعت بیمه، توجه به مدیریت ریسک با رویکرد پیشگیری از حوادث، نیاز به بازنگری در قوانین  صنعت بیمه، تقویت پایگاه داده ها، اعمال حاکمیت شرکتی در شرکت های بیمه، استفاده از ظرفیت های قانونی در بخش های مختلف اقتصادی، تقویت فرهنگ سازی برای توسعه صنعت بیمه از مهمترین آنها بود.

    گفتنی است در ابتدای این جلسه دکتر همتی رئیس کل بیمه مرکزی گزارشی از عملکرد صنعت بیمه به نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه داد و در پایان دبیر کل سندیکای بیمه گران و مدیران عامل شرکت های بیمه نیز دیدگاه های خود را بیان کردند و به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ دادند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو