عصر بازار

تاکید شافعی بر لزوم افزایش مبادلات تجاری ایران و ژاپن

عصر اعتبار- رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه "روابط ایران و ژاپن به ۸۷ سال پیش برمی‌گردد"، اظهار کرد: متاسفانه با وجود این قدمت، طی ده‌های اخیر روابط تجاری دو کشور تحت تاثیر عوامل مختلف سیاسی، از وضعیت مناسب و شایسته‌ای برخوردار نبوده است.

تاکید شافعی بر لزوم افزایش مبادلات تجاری ایران و ژاپن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، غلامحسین شافعی در نشست مشترک تجار ایران و ژاپن که با حضور محمدجواد ظریف در توکیو برگزار شد، با اشاره به توانمندی‌ها و پتانسیل موجود در ایران گفت: کشور ما با وجود تحریم‌ها توانست اقدامات ارزشمندی انجام دهد و بسیاری از نیازهای خود را با تکیه بر توان داخلی تامین کند؛ برای مثال، در بخش صنایع با تکنولوژی بالا و نانو پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

    وی با بیان اینکه "معدن و صنایع معدنی از جمله اولویت‌های توسعه سرمایه‌گذاری در ایران بوده و زمینه همکاری میان شرکت‌های فنی ومهندسی ایرانی و ژاپنی به‌ویژه در پروژه‌های زیرساختی فراهم است"، افزود: ایران کشور پهناوری است که در زمینه شبکه ریلی، ساخت بنادر و تهیه تجهیزات بندری فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده و علاقه‌مند به جذب سرمایه‌گذاری خارجی است. البته ژاپن نیز در این زمینه پیشرفت‌های چشمگیری داشته و ما خواهان همکاری دو کشور در این زمینه نیز هستیم.

    شافعی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و 1+5 افزود: یکی از اولویت‌های مهم ایران پس از لغو تحریم‌ها، حمایت از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی با مشارکت ایرانی‌ها بوده و دولت ایران تمام توان خود را در این مسیر به کار می‌گیرد. ایران دیگر نمی‌خواهد تنها یک مصرف‌کننده کالاهای سایر کشورهای دنیا باشد بلکه می‌خواهد با جذب سرمایه‌گذاری خارجی کالاهای مورد نیاز خود و منطقه را تأمین کند.

    رئیس اتاق بازرگانی ادامه داد: بعد از امضای توافقنامه هسته‌ای آینده مطلوبی برای اقتصاد ایران رقم خورده شده است که در این میان کشورهایی همچون ژاپن باید برای توسعه تجارت با ایران گام بردارند.

    وی در پایان تاکید کرد: حجم تجارت دو کشور در سال‌های اخیر به دلیل اعمال تحریم‌ها کاهش یافته بود و در سال 2015 به حدود 3 میلیارد و 538 میلیون دلار رسید که از این میزان صادرات ایران به ژاپن 3 میلیارد و 251 میلیون دلار و میزان واردات ایران از ژاپن 287 میلیون دلار بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو