عصر بازار

جزئیات جدید از حذف صفرها از پول ملی؛

اسکناس‌ها فعلا تغییر نمی‌کند

اقدام دولت سوءاستفاده از صفرها را کاهش می دهد

عصر اعتبار- دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح کاهش صفرها از پول ملی از ۱۰ سال پیش در بانک مرکزی مطرح بود اما سرانجام این دولت یازدهم بود که جسارت انجام چنین کاری را از خود نشان داد و این اتفاق قابل تقدیر است.

اسکناس‌ها فعلا تغییر نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از فرصت امروز ، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کاش دولت از نظر کارشناسان و کمیسیون اقتصادی در مورد این طرح استفاده می‌کرد و با جسارت بیشتر به حذف سه صفر یا چهار صفر اقدام می‌کرد اما در مجموع این اقدام قابل تقدیر است و ما از آن حمایت می‌کنیم.
    دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، در مورد طرح اخیر دولت مبنی بر تغییر واحد پول کشور از ریال به تومان گفت: کمیسیون از این مصوبه بی‌خبر بود و ما هم امروز از طریق رسانه‌ها در جریان این خبر قرار گرفتیم.

    حسن حسینی شاهرودی ادامه داد: این طرح از 10 سال پیش در بانک مرکزی مطرح بود و حذف یک تا 4 صفر در دستور کار این سازمان قرار داشت اما سرانجام این دولت یازدهم بود که جسارت انجام چنین کاری را از خود نشان داد و این اتفاق قابل تقدیر است.

    وی ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح بسیاری از مشکلات محاوره ای مردم حل می شود زیرا معامله ها به طور شفاهی به صورت تومان انجام می شد اما در اسناد بانکی و یا دفاتر رسمی ریال نوشته می‌شود. از سوی دیگر مشکلات دسته چک و سوء استفاده‌هایی که از این تفاوت صفرها به وجود می‌آمد دیگر حذف می‌شود.

    حسینی شاهرودی در پاسخ به این سوال که تکلیف اعداد آخر حساب‌ها چه می‌شود؟ ، گفت: هنوز مجلس از جزئیات طرح بی‌اطلاع است اما به نظر می‌رسد که این رقم‌ها گرد می‌شود و به 10 اضافه می‌شود اما باید در نهایت منتظر بمانیم تا ببینیم دولت چه راهکاری برای این موضوع دارد.

    وی گفت: در بسیاری از حساب‌های نیمه فعال و مسدود رقم‌های کوچکی در سیستم بانکی باقی مانده که در صورت جمع آنها تبدیل به رقم بزرگی می‌شود که با اجرایی شدن این طرح، این مشکلات از بین می‌رود.
    اسکناس‌ها فعلا تغییر نمی‌کند

    همچنین یک منبع آگاه در بانک مرکزی نیز با اعلام جزییات جدید از تغییر پول ایران گفت: در لایحه ای که دولت به مجلس شورای اسلامی ارایه می کند قرار است پول ایران به جای ریال تومان باشد.

    این منبع آگاه گفت: البته هیچ چیزی در پول ایران حذف نمی شود .

    وی اظهار داشت: در صورتی که مجلس شورای اسلامی لایحه دولت را تصویب کند اسکناس ها به تدریج و در طول زمان تغییر می کند.

    وی تاکید تغییر پول ایران هنوز نهایی نشده اما طی دو هفته آینده اطلاعات کافی و جزییات ارایه می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو