عصر بازار

قائم مقام وزیر صنعت در نشست خبری

در صورت نیاز امکان افزایش تسهیلات تولید وجود دارد

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر صنعت از پرداخت ۱۲هزار میلیارد تومان به ۱۸ هزار بنگاه کوچک و متوسط خبر داد. به گفته رضا رحمانی پرداخت تسهیلات همچنان ادامه دارد و چنانچه رقم ۱۶ هزار میلیاردی که پیش بینی شده بود، کافی نباشد امکان افزایش آن وجود دارد.

در صورت نیاز امکان افزایش تسهیلات تولید وجود دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از فرصت امروز ، رضا رحمانی در تشریح جزییات این تسهیلات گفت: 9300 واحد کوچک و متوسط از طریق سامانه وزارتخانه، 6500 میلیارد تومان دریافت کردند و به 8 هزار و 576 واحد که از مشتریان بانک ها بودند، 5هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت شده است.

    او اولویت دار شدن تقویت صنایع را برنامه آتی این وزارتخانه عنوان کرد که به دنبال اقدامات کنونی وزارت صنعت، این امر انجام می شود و قطب های اقتصادی در کشور شکل خواهد گرفت.

    رحمانی بیشترین آسیب ها را در دوران تحریم متوجه صنایع کوچک و متوسط دانست و گفت: طبق مطالعات بانک جهانی بیشترین مشکل این واحدها مشکلات تامین مالی بوده است که با شکل گیری یک شبکه منسجم از سازمان های درگیر در این طرح واحدهای متوسط و کوچکی که در دوره گذشته آسیب دیده اند، امروز طی فرآیندی می توانند از تسهیلات مالی بهره مند شوند.

    به گزارش «فرصت امروز» قائم مقام وزیر صنعت طرح رونق تولید را یکی از هفت پروژه و ماموریت کشوری ابلاغ شده از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: علاوه بر این، کنترل واردات و تشویق صادرات، افزایش 10میلیارد دلاری صادرات برای امسال، تکمیل زنجیره فولاد و مس و ارتقای توان صادراتی صنایع کوچک و متوسط نیز از دیگر طرح های در دست اقدام این وزارتخانه است.

    به گفته این مقام مسئول، وزارتخانه فعالیت هایش را در این زمینه به این طرح ها محدود نکرده و هر اقدامی را که تحت برنامه های اقتصاد مقاومتی به خروج از رکود کمک کند پیگیری می کند.

    رحمانی افزایش 150 هزار نفری اشتغال در شش ماهه اول امسال و رشد 4تا 5درصدی مصرف برق واحد های صنعتی را در این مدت، نشانه ای از رونق تولید دانست و گفت: امسال در هفت ماه برای 3009 واحد پروانه بهره برداری صادر شده است در حالی که این رقم در سال گذشته 2767پروانه بوده است که رشد 8.7درصدی را نشان می دهد.

    به گفته وی در سال جاری برای این واحد ها 15 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است در حالی که در سال گذشته این رقم 7600میلیارد تومان بوده است.

    رحمانی گفت: در روزهای گذشته طرحی در مجلس به تصویب رسید که براساس آن یک و نیم میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم تخصیص یافت. در نظر داریم بخش عمده ای از این بودجه را صرف اجرای طرح های صنعتی کنیم.

    او درباره آمار اشتغال که مهم ترین دغدغه این وزارتخانه است، گفت: امسال 45 هزار و 507 نفر اشتغال زایی در بخش صنعت انجام شد در حالی که این رقم در سال گذشته 37 هزار نفر بود که رشد 22درصدی نرخ اشتغال را در صنعت نشان می دهد.

    به گفته رحمانی بخش خودرو نسبت به سال گذشته 27درصد رشد نشان می دهد اما در بخش سیمان و مصالح ساختمانی برای خروج از رکود، باید بازار تحریک شود.

    قائم مقام وزیر در پایان گفت: متاسفانه برخی از انتقادها بی انصافی است در حالی که از لحاظ بودجه ای کشور در مضیقه به سر می برد ما توانسته ایم در این سه سال فعالیت های زیربنایی خوبی انجام بدهیم. ما به 75 شهرک صنعتی آبرسانی کرده ایم، 84شهرک برق رسانی، 114شهرک گازرسانی و 98 شهرک فیبر نوری انجام داده ایم. اینها همه بخشی از کارهای ناتمام مانده از دولت قبل بود که ما انجام داده ایم.

      رضا رحمانی روز گذشته در نشست خبری اش از عملکرد هفت ماهه این وزارتخانه، طرح های در دست اجرا، روند پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط به رسانه ها گزارش داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو