عصر بازار

رئیس دفتر رئیس جمهور در دیدار با اتحادیه بانکداران سوئیس:

اقتصاد امروز ایران فرصتی طلایی برای همکاری های بانکی فراهم کرده است

عصر اعتبار- در ادامه سفر رئیس دفتر رئیس جمهور به سوئیس، رئیس اتحادیه بانکداران این کشور و برخی از اعضاء هیات مدیره این اتحادیه با حضور در محل اقامت دکتر محمد نهاوندیان با وی دیدار و گفت وگو کردند.

اقتصاد امروز ایران فرصتی طلایی برای همکاری های بانکی فراهم کرده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری، ضمن تشریح پیشرفت ها و برنامه های اقتصادی ایران به ویژه پس از رفع تحریم ها و اجرای برجام، از بانک های سوئیسی خواست برنامه های خود را برای توسعه روابط بانکی با ایران با سرعت بیشتری دنبال کنند.

    نهاوندیان در این دیدار، اقتصاد ایران را «رو به رشد و نوید بخش» توصیف و بیان داشت: علاقمندی زیادی از سوی کشورهای جهان برای گسترش همکاری های تجاری و سرمایه گذاری در ایران وجود دارد.

    به همین لحاظ بانک های ایرانی مدت ها قبل از توافق برجام برنامه های جامعی را برای همکاری های بانکی تدوین کرده بودند و به محض انجام توافق، تلاش کرده اند با فراهم آوردن شرایط و الزامات گسترش روابط بانکی و پولی با سایر کشور ها را مهیا کنند. لذا باتوجه به ثبات اقتصادی پدید آمده و چشم انداز پایدار و روشن اقتصاد ایران، همکاری با ایران می تواند فرصتی طلایی محسوب می شود. 

    رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: باتوجه به اقبال و تمایل شرکت ها و بنگاه های بزرگ اقتصادی جهان برای توسعه روابط و تعامل اقتصادی با ایران و سرمایه گذاری در این کشور، بانک های سوئیسی می توانند در حوزه تامین مالی و پشتیبانی های بانکی، نقش موثر و بیشتری را ایفا کنند. 

    نهاوندیان با اشاره به حضور مسئولین بانک مرکزی ایران و برخی مدیران عامل بانک های کشور در جلسه، آمادگی ایران را برای برداشتن گام های عملی در همکاری های بانکی و پولی اعلام کرد.

    در همین حال «هربرت جی شایت» رئیس اتحادیه بانکداران سوئیس نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدارش با رئیس دفتر رئیس جمهور ایران، پیشرفت های اقتصادی صورت گرفته در ایران پس برجام را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: بانک های سوئیسی آماده گسترش همکاری های بانکی و پولی در چارچوب برجام هستند. 

    وی افزود: ایران برای ما به عنوان یک اقتصاد مهم و ارزشمند شناخته می شود و همکاری با بانک های ایرانی برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از این نظر مایلم به نمایندگی از بانکداران سوئیس علاقمندی خود را برای توسعه همکاری های مالی و بانکی با بانک های ایران اعلام کنم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو