عصر بازار

رئیس اتحادیه:

صنعت طلا وجواهر جایگزین خوبی برای صادرات نفت است

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، نقره و سنگهای قیمتی ایران گفت: اگر صنعت طلا و جواهر بخوبی مدیریت و از سوی دولت حمایت شود؛ می تواند جایگزین خوبی برای صادرات نفت باشد.

صنعت طلا وجواهر جایگزین خوبی برای صادرات نفت است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، عبادالله محمد ولی پنجشنبه شب در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد وضعیت کشور در عرصه تولید و صادرات طلا و جواهر گفت: کشوری همچون ترکیه تنها 35 سال است که در عرصه تولید ورود کرده و وضعیت خوبی دارد و ایران با وجود سابقه هفت هزار ساله تمدنی، در بخش تولید در فهرست 10 کشور نخست قرار نگرفته است.
    وی با بیان اینکه در بخش مصرف طلا و جواهر پنجمین کشور دنیا هستیم اظهار کرد: در حوزه صادرات صفر هستیم و عدد و جایگاهی نداریم.
    وی مواد اولیه این صنعت را گران دانست و گفت: نیازمندیم که موسسات مالی در کنار ما قرار گیرند و در زمینه تامین سرمایه در گردش حامی این صنف باشند ، قرار نیست از آنها قرض بگیریم .
    وی تصریح کرد : اگر تولیدات ما قابل رقابت با خارجی آن باشد دیگر کسی به دنبال برند خارجی نخواهد بود .
    محمد ولی افزود : باید برندها برای حضور در نمایشگاه ها تشویق شوند و به آنها مشوق های تامین مالیاتی داده شود.

    * در تنگنای تامین مواد اولیه نبودیم
    رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر در مورد تاثیر تحریم ها بر صنف طلا و جواهر و افزایش قیمت مواد اولیه گفت : تدابیر خوب مسئولان راهگشا بوده است و در این حوزه ورود کردیم و مشکل خاصی نبوده و خوشبختانه هیچگاه در تنگنای تامین مواد اولیه نبوده ایم .
    وی تاکید کرد :امروز اگرعوامل و مسئولان سیاسی کشور در آوردن طلا ،سرمایه و نقدینگی به کشور با تنگنا روبرو شوند صنعت طلا می تواند ذخیره خوبی در این زمینه باشد ؛اگر بتوانیم صنایع خود را به حرکت درآوریم شاهد رشد آن خواهیم بود.
    وی با بیان اینکه کشورهای اسیای میانه در بازار طلا و جواهر ورود کرده اند و دولت از انها حمایت می کند افزود: ترکیه در منطقه در تولید و صادرات طلا در منطقه حرف اول را می زند و در زمینه تولید جواهرات نیز ورود کرده است.
    محمد ولی به ایرنا گفت : اگر صنعت طلا و جواهر بخوبی مدیریت و از سوی دولت حمایت شود می تواند جایگزین خوبی برای صادرات نفت برای دولت باشد و درآمدزایی بالایی خواهد داشت.

    * مسئولان صنعت طلا و جواهر را باور کنند
    وی با بیان اینکه مسئولان باید این صنعت را باور کنند افزود : حضور آنها در این نمایشگاه ها مایه دلگرمی خواهد بود.
    رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر در مورد چگونگی نظارت بر طلا فروشی ها و تفاوت قیمت فروش گفت : در هر صنفی گاهی تخلف هایی دیده می شود اما باید بگوییم کمترین تخلف در بخش طلا صورت می گیرد.
    محمد ولی با بیان اینکه تمام تلاش صنف طلا و جواهر عرضه بهترین و با کیفیت ترین اجناس به مشتریان است افزود : در اتحادیه های تمام استان ها نظارت و کنترل بر کار این صنف وجود دارد.
    وی اضافه کرد : هر تولید کننده ای باید شناسنامه کاری ، اسم برند خود و عیار جنس را برروی محصول حک کند، در کنار آن اداره استاندارد هم یک کد رهگیری به فعالان این صنف داده که تمام اطلاعات فردی در کل اداره استاندارد ثبت شده که اگر شکایتی از تخلفی باشد به راحتی مشخص می شود مربوط به چه کسی است.
    محمد ولی درمورد تفاوت قیمت ها هنگام فروش طلا و جواهر گفت : بالا بودن قیمت ها گاه به دلیل برند بودن آن محصول است ، محصولی که توسط یک برند عرضه می شود 20 سال بعد هم در هنگام فروش برند است، اینکه برخی تخلف ها مشاهده می شود را نمی توان انکار کرد برخی از فعالان صنف زیرپوشش اتحادیه نیستند.
    وی شفاف ترین مشاغل را طلا و جواهر فروشی دانست گفت: تمام مشخصات محصولی که به مشتری داده می شود به طور کامل مشخص شده و کمتر می توان در آن تخلف کرد.
    محمد ولی تصریح کرد: در سایت اتحادیه قسمتی برای طرح مسائل برای خریداران گنجانده شده که در صورت اعلام شکایت بازرسان به سرعت رسیدگی می کنند ، کسانی که مشکلی در این زمینه دارند یا از طریق پایگاه و تلفن 66340094و95 با اتحادیه ارتباط برقرار کنند.
    دومین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر ، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی پنجشنبه شب با حضور 80 شرکت داخلی و خارجی در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش گشایش یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی