عصر بازار

رئیس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی:

نظام بانکی با توسعه بانکداری الکترونیک بازآفرینی می‌شود

عصر اعتبار- رئیس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: ارائه سیستم های بانکی در حال حاضر در حد استانداردهای جهانی است اما در برخی زمینه ها کمبودهایی وجود دارد که بازآفرینی نظام بانکی سهم زیادی در رفع آن خوهد داشت.

نظام بانکی با توسعه بانکداری الکترونیک بازآفرینی می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کوروش پرویزیان درباره پیشرفت سیستم بانکداری الکترونیک در ایران گفت: خدماتی که از سوی سیستم بانکی به مشتریان و تجار ارائه می شود، در حد استانداردهای جهانی است و زیرساخت های لازم  توسط بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور فراهم شده اما تنها در برخی زمینه ها کمبودهایی داریم که با بازآفرینی نظام بانکی می توان سهم زیادی از این موارد را حل و فصل کرد.

    وی درباره بازآفرینی نظام بانکی در عصر ارتباطات نوین گفت: نظام بانکی به دلیل جایگاه ویژه ای که در اقتصاد ملی و اداری کشور دارد همواره تحت نظارت ذی نفعان خود قرار دارد و به این نظام توجه ویژه ای می شود؛ لذا اصلاح و بازسازی نظام بانکی و قوانین و مقررات این نظام، اهمیت زیادی دارد.

    رئیس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی ادامه داد: این اصلاحات باید در راستای ایجاد ارزش قرار داشته باشد زیرا ایجاد ارزش برای ذی نفعان نظام بانکی اهمیت زیادی دارد.

    وی با بیان اینکه ذی نفعان نظام بانکی ازجمله مشتریان این سیستم نقطه کانون عملیات بانکی هستند، گفت: عمده قوانین و ضوابط بانکی در جهت ارتباط با مشتریان طراحی می شود ضمن اینکه مالکان و صاحبان سهام بانک ها، کارمندان بانک ها، رسانه ها وغیره است.

    پرویزیان با اشاره به اینکه در محور بازآفرینی و تجدید نقش بانک ها در نظام بانکی، در حوزه مشتریان این سیستم، ساده سازی و روان سازی، ساده سازی دستیابی به خدمات بانکی، کاهش هزینه ارائه خدمات، دوره و تداوم ارائه خدمات و سایر موارد برای مشتریان اهمیت زیادی دارد، گفت: از سویی دیگر سودآوری، کارآوری و ایجاد ارزش افزوده عملکرد از جمله مواردی است که برای سهامداران بانکی مهم است ضمن اینکه برای کارمندان بانک ها، ایجاد محیطی منضبط و امن و برای رسانه ها نیز ایجاد محیطی سالم و شفاف اهمیت دارد.

    رئیس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی درباره ابزارهای مورد نیاز بازآفرینی نظام بانکی گفت: با توجه به موارد مذکور، بانکداری الکترونیک با بهره گیری از ابزارها و تکنیک های خاص نقش مهمی در بازآفرینی دارد البته طی سال هایی که از ارائه این نوع خدمات می گذرد، علی رغم تمام محدودیت هایی که برای نظام بانکی ایران ایجاد شد، ما توانستیم خدمات ارزشمندی به جامعه ارائه دهیم.

    وی در پایان تصریح کرد: البته در برخی زمینه ها از جمله دستگاه های کارتخوان، دستگاه های خودپرداز و... با مازاد تولید محصول و خدمات مواجه هستیم و توانستیم به آنسوی مرزهای کشور ورود کرده و خدمات ارائه دهیم. به عنوان نمونه در روزهای اربعین حسینی، سیستم بانکی توانست خدمات و سرویس خوبی به زائرین در مرزهای خارجی ارائه دهد.

    یادآورمی شود، ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، 13 و 14 دی ماه 95 توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی