عصر بازار

۲۰۰هزار زندانی بیمه می شوند

عصر اعتبار- دستیار ویژه رییس جمهور از انجام مذاکرات با نهادهای مختلف برای بیمه شدن ۲۰۰هزار زندانی خبر داد.

۲۰۰هزار زندانی بیمه می شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، الهام امین زاده  در خصوص احقاق حقوق شهروندی زندانیان گفت: یکی از این حقوق برخورداری از حق بیمه است که در رابطه با احقاق این حق، تلاشهایی در حال انجام است.

    وی از مذاکره با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و افزود: با شخص دکتر ربیعی در رابطه با بیمه شدن زندانیان مذاکرات متعددی داشتم و قرار شد در صورت تامین منابع مالی، طرح بیمه شدن زندانیان اجرا شود.

    دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از زندانیان بیمه می شوند، گفت: طی صحبت هایی با وزیر مربوطه قرار شد 200هزار زندانی بیمه شوند.

    قطع بیمه به محض ورود به زندان

    وی افزود: متاسفانه بیمه بسیاری از زندانیان در بدو ورود قطع می شود و این در حالی است که شرایط زندانیان و خانواده هایشان، به نحوی است که احتیاج به بیمه بسیار محسوس است.

    امین زاده از پیگیری ها برای اجرای این طرح ظرف یک الی دو ماه آینده خبر داد.

    دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی تصریح کرد: ایده اولیه بیمه شدن زندانیان، مربوط به سازمان زندان ها بود و این نهاد قضایی طی نامه نگاری های رسمی در راستای تحقق حقوق شهروندی، خواستار بیمه شدن زندانیان شد که خوشبختانه وزارت کار به این مطالبه چراغ سبز نشان داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی